Ik word geconfronteerd met een solidworks-simulatieprobleem dat de Windows 10 crasht, dat is al 1 of 2 maanden geleden, ik wil specificeren dat de machine in kwestie zwak is:( maar dit zijn simulaties die ik vroeger zonder zorgen deed, of zelfs veel complexer of omvangrijker,
Wetende dat ik probeerde de updates te annuleren en te herstellen , maar tevergeefs:(
Het eerste dat u moet controleren, is de materiaalstaat van de machine. Is het onderhouden, het interieur (CPU-radiator, RAM-modules, grafische kaart, voeding, ventilatoren) vrij van stofophoping?
Als alles schoon is, test je de simulatie opnieuw.
Ja de test is onderweg, het lijkt nog wel even te duren:)
Het punt is dat het probleem willekeurig is, als je eenmaal bij een simulatie bent, zal het probleem blijven bestaan, ongeacht de pogingen, doe de simulatie helemaal opnieuw, daar werkt het (voorlopig), herlaad simulaties die al zijn gedaan, daar blokkeert het, en toch werkt SW(18) perfect, zelfs met min of meer grote assemblages,
Een goede gewoonte om te hebben (of het nu gaat om beveiliging, prestaties of stabiliteit) is het legen van het paginggeheugen (dit is virtueel geheugen) dat virussen kan bevatten, maar ook fouten of edge*l die traagheid en andere bugs en conflicten kunnen veroorzaken. Als u het leegt, kunt u beginnen met een schoon en leeg bestand.
Om dit te doen, moet u de register-editor openen (Windows+R voer vervolgens regedit in en valideer) en ga naar het adres:
Dubbelklik op ClearPageFileAtShutdown en ga van 0 naar 1 en valideer vervolgens.
Start de computer opnieuw op.
Zoals de naam al doet vermoeden, wordt bij het afsluiten van Windows het wisselbestand geleegd. Dit verlengt min of meer de duur van de sluiting, dus maak je geen zorgen. Als deze duur voor uw geduld veel te lang is om bij elke stop te worden ondersteund, kunt u na de herstart de waarde terugzetten naar 0 en de bewerking slechts van tijd tot tijd opnieuw uitvoeren.
Deze eenvoudige manipulatie lost vaak veel problemen op. Het is nooit een luxe.
Ja, @stefbenotoen ik het over schoonmaken had, betekende dit dat ik de kaarten / ram eruit moest halen. Maar je doet er goed aan om te specificeren, het was misschien niet zo impliciet.
@Sylk , ik wist niet hoe ik het paginabestandssysteem moest legen, bedankt voor de info. Weet je of het resultaat hetzelfde is als tijdens een reboot? Of is het nog effectiever?
Het is niet echt vergelijkbaar. Bij opnieuw opstarten worden de tijdelijke bestanden van de sessie gewist en wordt het RAM-geheugen leeggemaakt, wat zeker zeer efficiënt is, maar geen invloed heeft op het virtuele geheugen, dat een opeenstapeling is van vele sessies. Ik laat je je voorstellen welke potentiële doos het uiteindelijk wordt. Windows gebruikt dit bestand totdat het vol is en wijzigt het vervolgens door de inhoud te verwijderen die het als verouderd beschouwt, maar alleen in de mate waarin het op dit moment nodig is (in feite als het 1 GB nodig heeft, zal het 1 GB aan oude inhoud verwijderen), wat betekent dat dit bestand nooit echt leeg of schoon is. Sommige virussen komen er ook wonen. Vandaar het belang (de noodzaak) om de handmatige manipulatie regelmatig uit te voeren. En om niets te verklappen, voor deze manip is de reboot essentieel, dus 2 vliegen in één klap. Een schone start + een schone sessie.
Afhankelijk van hoe een software werkt, kan het natuurlijk meer of minder impact hebben, maar over het algemeen ademt de computer als geheel veel beter met een schoon paginabestand.