Dimensies in een artikelfamilie bewerken

Hallo allemaal

Om een standaardmodel van een machine te hebben en de afmetingen van de verschillende componenten te kunnen beheren (ik heb geprobeerd een vergelijkingsbestand uit de Excel te exporteren en dat werkte niet), dus  heb ik een familie van onderdelen gemaakt met een enkele configuratie en het werkte, Aan de andere kant kwam ik 03  problemen tegen:
1- Ik kan de familie van onderdelen niet opslaan in een extern bestand om het in andere solidworks-bestanden te kunnen invoegen, omdat ik werk aan een standaardisatiethema van dezelfde categorie machines, dus het zijn dezelfde vergelijkingen met enkele aanpassingen voor elk type.
2- Mijn afmetingen op het 3D-model worden geblokkeerd door de familie van onderdelen en ik kan geen wijzigingen aanbrengen.

3-Voor de rest van mijn werk moet ik nieuwe dimensies invoegen in de onderdelenfamilie, dus ik heb ....@Esquisse gebruikt... (een oplossing die ik zag op de solidworks-tutorial) in de tabel op Excel, maar de software herkent ze niet!!

Ik wilde weten of we elke keer dat we een dimensie toevoegen een nieuwe familie van onderdelen moeten creëren?  Of we kunnen direct toevoegen aan de familie die we al hebben gemaakt,
Bij voorbaat dank

Om een dimensie aan uw deelfamilie toe te voegen, gaat u gewoon naar een nieuwe kolom van uw deelfamilie (meestal in rij 2) en klikt u vervolgens op een bewerkte dimensie om deze aan uw deelfamilie toe te voegen.

Of een andere oplossing je gaat naar de schets en je maakt een kopie van de naam van de kust en plakt deze vervolgens in de excel

Anders zijn er veel tutorials over dit onderwerp op youtube, hier is er een:

https://www.youtube.com/watch?v=eokcJwr03qY

Dank u voor uw antwoord