2020 Editor van eigendomsformulieren

Hoi allemaal.
Is het mogelijk om het zo te maken dat wanneer ik de waarde "release" aanroep , deze automatisch de tekst "Goed voor productie" toont.
Ik heb verschillende functies geprobeerd, maar kon de juiste niet vinden.
Momenteel gebruik ik voorwaardelijke waarden met een verplichte passage zonder internet door "watermerk"

Een andere optie is om een tekst op te roepen en een deel daarvan bij te snijden door een code toe te voegen , zoals bijvoorbeeld bij Autodesk Diesel expressies 

Voorbeeld onder Autocad ( Ik weet niet of dezelfde methode bestaat onder Solidworks ? )  :

Veld --> Expressie Diesel --> $(substr,$(getvar,ctab),1,2)

De 1 komt overeen met het 1e teken
 De 2 komt overeen met het aantal tekens waarmee rekening moet worden gehouden. Hier komt het overeen met de 1e en 2e
 Een $(substr,$(getvar,ctab),4,3) zou het 4e, 5e en 6e teken aannemen

capture.jpg

Hallo
De tools in de myCADtools-suite kunnen u deze oplossingen bieden. Ik denk in het bijzonder aan de tool SmartProperties, die het volgende mogelijk maakt:
- Aaneenschakeling van eigenschappen
- het gebruik van regels voor het selecteren van tekenreeksen
- het gebruik van een voorwaardelijke groep met drop-down menu
-enz...
Dit alles is uiteraard volledig op maat te maken.
Bekijk wat dit SmartProperties-hulpprogramma voor u kan doen en bekijk alle andere tools!
https://help.visiativ.com/mycadtools/2021/fr/SmartProperties.html
Vriendelijke groeten

3 likes

Bedankt voor de informatie. Ik wilde een oplossing vinden met de Property Form Editor. Als iemand trucjes heeft met de standaard SolidWorks-tools.

1 like

Hallo

Dit kan worden gedaan met de Property Form Editor.

In PJ een verklarend document.

Vriendelijke groeten

document.pdf
2 likes

Dank je wel Matt.

Ik zal je oplossing testen. Ik houd je op de hoogte van de uitslag.

Ik heb een test gedaan. Ik denk dat we dichter bij de oplossing komen. In uw voorbeeld, Matt. de Release-waarde verandert in een Manufacturing Voucher. Ik wil beide weergeven: het woord 'Release' en het woord 'goed voor productie', door een enkel vak te kiezen in de aangepaste eigenschappen.