Hoi allemaal
Een paar dagen geleden heb ik mijn pc veranderd, ik werk op een Z400 werkstation met Windows 7 Pro in 64 bits, en solidworks versie 2013 SP3 standaard. Voordat ik onder Windows 7 Pro 32 bit met dezelfde solidworks
Het probleem is dat zodra ik een macro wil opslaan of maken, solidworks direct sluit met de foutmelding "Solidworks should close blabla...... ", of ik nu door de werkbalk ga of door de rode knop "macro opslaan", het is hetzelfde, het crasht.
Dus ik wilde mijn macro's openen die perfect onder de 32 Bit liepen, maar toen vertelde hij me: Solidwoks kan de macro niet openen.......
Ik geef aan dat dit product met alle macro's, geen van hen werkt onder de oude pc in 32 Bit geen probleem
Ik heb het gehad over de forums, ik heb de farmewok 3.5 etc bijgewerkt..... het verandert niets! Ik ben heel dicht bij macro's, dit probleem vertraagt mijn werk enorm!
Bij voorbaat dank voor uw hulp.....
Hallo
Heb je een 32-bits of 64-bits versie van Solidworks geïnstalleerd?
Uit het geheugen waren er in 2013 verschillende versies in de dotnetfx en vcredist tussen deze 2 versies, dus als je een 32-bits SW-versie op een 64-bits systeem hebt geïnstalleerd, moet je iets missen!
Vriendelijke groeten
1 like
Goedenavond
Ja, ik heb de 64 Bit versie geïnstalleerd.
Maar de 1e keer dat ik een fout maakte, installeerde ik de 32 en toen crashte de installatie en vertelde me dat het systeem in 64 stond.
Dus begon ik weer met de 64....
Ik had hetzelfde probleem.
Het komt voort uit een conflict met de KB3072630 update van Windows
Om te zien:
https://www.solidworks.com/sw/support/techkb3072630.htm
https://www.logicalsolutions.in/solidworks-kb3072630/
Samenvattend is het noodzakelijk om:
- ga naar het register: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Installer
- maak een nieuwe DWORD: RemappedElevatedProxiesPolicy van waarde 1
- SolidWorks opnieuw installeren (misschien ook reparatiewerkzaamheden uitvoeren)
- verander de waarde van RemappedElevatedProxiesPolicy in 0
2 likes
Hallo "JeromeP" en bedankt voor je antwoord,
Ik heb de procedure gevolgd die in uw links wordt aangegeven, maar van mijn kant werk ik KB3072630 niet bij.
Inderdaad, de solidworks-site geeft veel fouten met macro's aan als deze update aanwezig is, maar omdat deze er niet voor mij is....
Voorlopig heb ik Solidworks 2018 SP0 terug op mijn werk, en ik heb geen probleem meer met deze versie (ik zag dat het visuele studio heeft geïnstalleerd, ik denk dat 2013 het niet deed).
Kortom, alles klopt voorlopig met 2018 maar voor 2013 is er nog geen oplossing in zicht.
Bedankt
Oprecht
Anthony.
Ik had deze update ook niet. Ik denk dat het standaard is geïnstalleerd op sommige versies van Windows 7. Maar ik kan bevestigen dat het hetzelfde probleem was bij het opslaan of openen van een macro met Windows 7 64 en Solidworks 2013.
Ik heb zelfs reg-bestanden gemaakt (bijgevoegd) om de installatie te vergemakkelijken
solidworks_2013_installation_fix.zip
1 like