E-tekeningen

Hallo aan u, we zouden graag edrawings willen gebruiken om 3D-plannen te vervangen in ketelmakerijen en montagewerkplaatsen, heeft u ooit werkplaatsen zo zien werken? En wat zijn de beperkingen van de software, we willen graag de afmetingen benadrukken maar ook de schroeven of andere componenten.

Ik denk dat het geoefend is, ook al heb ik het nog nooit gezien.

Annotaties (afmetingen en andere) kunnen worden weergegeven in een e-tekening van een onderdeel:

Ook in een edrawing assemblage kun je de afmetingen van elk onderdeel weergeven, maar het is een beetje rommelig. Zelfs bij het isoleren van een deel verschijnen nog steeds de annotaties van de andere delen.

Om de schroeven in een assemblage te identificeren, raad ik u aan om de schroeven een naam te geven met een reeks tekens waarmee u in edrawing kunt filteren (schroeven die eindigen op "_V"). Je kunt ook een gekleurde I gebruiken om het begrijpelijker te maken:

Voor mij is het het beste om edrawings te maken van elk machinaal bewerkt onderdeel en één van de montage. U moet "annotaties weergeven" onder SW voordat u de export uitvoert, anders verschijnen ze niet

1 like

Hallo

In de werkplaats maken we gebruik van eDrawings, naast de PDF-plannen.

De operators vinden het leuk omdat ze afmetingen kunnen controleren die niet op het plan staan, een snel beeld hebben van het onderdeel, dwarsdoorsneden, enz.

Ik denk dat het, net als @yve, een goed systeem kan zijn door het correct aan te passen aan de behoeften.

1 like