Verwijder het bericht "onderwijslicentie"

Hallo

Ik nam een student mee voor de zomer en hij kwam met zijn onderwijslicentie, aangezien de onze al in gebruik is.

We realiseerden ons al snel dat alles wat hij aanraakt een "onderwijslicentie" wordt. Het is onaanvaardbaar dat ik plannen presenteer die gemarkeerd zijn voor onderwijs aan mijn klanten.

Dus we hebben zijn set verwijderd en hij gaat naar huis, maar het kwaad is geschied.

Afgezien van het missen van de "gemarkeerde" plannen (veel tijd voor niets) of het doorlopen van stap- of andere iges (verlies van de constructie dus niet mogelijk voor een project in uitvoering), welke oplossing bestaat er om deze markering te verwijderen?

Dank u allen

Yves

1 like

Hallo, de enige andere oplossing is om naar de ondersteuning te schrijven, een formulier in te vullen dat ze met de onderdelen naar Dassault zullen overbrengen.

Vervolgens zal Dassault het bestand bestuderen om te zien of ze ermee instemmen het watermerk te verwijderen of niet, en als ze accepteren, sturen ze je de gewijzigde bestanden. 

Cdt 

G.

Edit: Bijgevoegd is een afbeelding van het document dat we moesten invullen tijdens het probleem thuis. Cdt

capture.jpg
7 likes

Hallo

Als je de genoemde onderdelen in stap opslaat en ze opnieuw opent met featurworks, heb je je bouwboom weer. Featurworks herkent de functies die worden gebruikt om een onderdeel in een stap te maken.

Als ik me niet vergis, kun je met de rechtermuisknop op het watermerk klikken en het verbergen, maar het is onmogelijk om het studentenlogo op de stukken te verwijderen.

2 likes

Ik heb net iets bedacht, maar ik weet niet of het werkt. Probeer te zien of het mogelijk is om het watermerk te slaan. Breng indien mogelijk de defpoints-laag aan als je die hebt.

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/slddxf/HIDD_ADDEDIT_LAYER.htm?id=c633d55245404eb7b3d0b1f92a4ca571

1 like

@Ac cobra 427, je idee is niet slecht, maar het is een copyright van Dassault. Het zou me verbazen als het zo gemakkelijk is om je te verplaatsen.

Dat gezegd hebbende, niets weerhoudt je ervan om het te proberen!! :)

Fijn weekend.

G.

2 likes

Een truc voor tekeningen is om af te drukken met PDF Creator in afbeeldingsformaat (Jpeg) en de afbeelding te retoucheren met een gum met Paint of andere.

1 like

Ik denk niet dat er andere oplossingen zijn. Dat is precies het doel van dit watergram: voorkomen dat professionals een vrije licentie gebruiken.

Je kunt het inderdaad proberen via Solidworks zoals aangegeven @G. , maar er is geen garantie dat ze gevoelig zullen zijn voor de oorzaak.

En wees voorzichtig, want de aanstootgevende onderdelen "besmetten" de assemblages waarin ze worden gebruikt, die vervolgens "educatieve licenties" worden totdat het genoemde onderdeel wordt verwijderd.

Kortom, het enige wat je nog moet doen is je moed in beide handen nemen en alles opnieuw doen;)

1 like

Zoals @coin37coin zegt, een stuk conntamine alle containers, montage en tekening.

1 like

Dank u allen

Ik ga nog steeds een verzoek indienen bij Solidworks, maar zonder veel hoop en ik ga de delen opnieuw laten tekenen. En dat is jammer, want ondertussen werken de studenten gewoon door aan projecten voor papieren ovenschotels...

3 likes