Wis lijn op 3D-oppervlak

Goedenavond allemaal.

De afgelopen dagen ben ik gepassioneerd geweest over SolidWorks 2014.

(Zonder een baan verplicht, om mijn hoofd te bezetten)

Ik heb al veel dingen bereikt, met behulp van tutorials die ik hier en daar heb gevolgd. (Video en PDfs)

Dus ik kom om het advies van ervaren gebruikers of enthousiaste amateurs te verzamelen.

Mijn eerste vragen zullen zijn: Over een schets, om een lijn uit te gummen, een boog van een cirkel, een rand, enz... gebruik gewoon de functie "Fit features".

Is er een soortgelijk commando om te wissen op een 3D-oppervlak?

(Bijvoorbeeld de lelijke lijn die de kruising van een straal met een rechte lijn markeert en die zichtbaar blijft na het bollen of extruderen)

Mijn tweede vraag: Op een 3D-stuk dat ik een messing metalen uiterlijk heb gegeven, in een boring met schouder, blijft de verbinding tussen deze schouder en de achtergrond in lichtblauw, terwijl al het andere de juiste kleur heeft. (Zelfs nog een boring aan de andere kant)

Wat zorgt ervoor dat ik zijn blauwe lijnen krijg?

Is het mogelijk om deze kleur te veranderen?

Is het mogelijk om randen van een andere kleur dan zwart te hebben? (Bijvoorbeeld donkerbruin voor een lichtbruin stuk)

Bedankt en nog een fijne avond...

Goedenavond 

Als ik je 1e vraag goed heb begrepen, is de lijn nog steeds zichtbaar, tenzij je de visualisatie wijzigt in echte weergave: 

• Afbeeldingen bekijken > Bekijken > RealView.

2e vraag:

Om de kleuren van de randen te veranderen, als ik me niet vergis, is het niet mogelijk, we kunnen gewoon de kleur van het lichaam of volledig 3D veranderen, zie de volgende link:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Color_and_Appearance_of_Parts.htm?id=5af719360ddd4e2f9b6d64f9ca33504a

Mathieu

1 like

Zie deze pagina Werkbalkweergave

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/r_view_toolbar.htm?id=466c0d09c5764fd0b4ad92cf301ad6d8#Pg0

Wireframe-afbeelding

Schijnbare verborgen lijnen

Verborgen verwijderde regels (LCS)

Randen in de modus Gearceerde afbeelding

Gearceerde afbeelding

Doe wat tests, je zult vinden wat je nodig hebt

voor je 1e vraag

Gereedschap aanpassen aanpast,

Om te verwijderen klik je op je lijn, druk op de Dup-knop

voor je 2e vraag

Als uw uiterlijk op gezichten is, is het normaal dat het uiterlijk verandert wanneer u deze gezichten wijzigt

Als je jezelf in een ombré-afbeelding plaatst, zie je je randlijnen niet meer

Er zijn tal van tutorials over de fofo zie tutorial

Goedenacht

@+ ;-)

1 like

De optie Echte weergave is grijs en dus niet toegankelijk.

Dit is wat ik krijg in 3:

chemineetermineeberyllium.jpg

Sorry.

Ik laat het los. Ik ben gewend aan forums, maar hier................

Deze site is te ingewikkeld om te hanteren. 

Ik zet een foto en mijn antwoord gaat weg zonder dat ik verder kan typen...

Enz... Enz...  

Bedankt en veel succes...

@viking, wanneer u een afbeelding invoegt, zou u dan niet per ongeluk op "publiceren" klikken. Deze knop publiceert niet de afbeelding, maar het hele bericht. Zou dat niet uw zorg zijn?

Om terug te komen op je vragen en aan te vullen wat mijn klasgenoten noemden, is de aanpassingstool heel gemakkelijk te gebruiken met de eerste optie: slim aanpassen. U klikt met de linkermuisknop in uw grafische venster en door de klik ingedrukt te houden en de muis te bewegen, worden alle streken die u kruist afgebroken naar de volgende kruispunten.

Wat betreft de randkleuren, deze kunnen worden gewijzigd, maar alleen massaal (allemaal rood, allemaal geel,... In Extra/Opties/Kleuren) is er geen optie zoals je het beschrijft (ik heb dit al gezien op SolidDesigner, maar niet mogelijk op SW.

Voor raakranden op 3D denk ik dat je ze niet alleen kunt verbergen. Maar in de tekeningen kan het wel.

Kom op, kom terug, het is een van de beste plekken om je vragen te beantwoorden... ;-)

1 like

Goedenavond

Ik kom terug op de vraag of de decreten al dan niet worden weergegeven.

Klik in het hoofdvenster, bovenaan, op het 6e pictogram (een halftransparante en blauwe kubus) en maak de verschillende displays, er zal er onvermijdelijk een zijn die je leuk vindt.

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/r_view_toolbar.htm

Mathieu

sans_titre.png
1 like

Voor raakranden kunnen ze worden gemaskeerd of gestippeld. Kijk naar de afbeelding, het gebeurt in Tools/Options.

screenshot318.jpg

U hoeft niet naar de opties te gaan, klik gewoon op weergave en vervolgens op weergave en kies de weergave van de gewenste rand (zie bijgevoegde afbeelding).

sw_arrete_tangente.jpg
2 likes

Oh ja ook! We leren elke dag iets nieuws!

Om de vraag over de kleur van de rand op een 3D-onderdeel te beantwoorden, schakelt u eenvoudig de optie "gebruik de opgegeven kleur voor randen in de modus voor gearceerde afbeeldingen" uit. Anders is de kleur van deze randen de kleur die is geconfigureerd in de kleurinstellingen. Zie bijgevoegde afbeelding voor meer begrip.

Fijne dag allemaal

sw_couleur_aretes.jpg
1 like

@Rim-b

Als ik deze optie op mijn werkstation uitschakel, krijg ik zwarte randen!!

Als u uw werkstuk op blauw instelt, gaan de randkleuren direct naar lichtblauw?

Ja, de randen veranderen in lichtblauw, zie bijlage.

Misschien een andere instelling, ik kijk als ik 5 minuten :)

Tot ziens

essai_en_bleu.jpg

Het werkt net als uw afbeeldingen alleen op oppervlaktedelen of volumedelen met fouten. Voor de native SW- en volumekamers is het nog steeds zwart.

@benoit. LF

Ik zie niet wat het probleem is, voor mij werkt het goed.

Ter info: ik ben in SW 2012 SP5

PC: HP Z420

Dank aan jullie allemaal.

Vraag: Hoe zet ik het in "OPGELOST"?

Fijne dag

Kies gewoon het antwoord en klik op de rechthoek,  dit antwoord loste mijn probleem op

Dat is het en welkom terug bij ons

@+;-)