De afgelopen dagen ben ik gepassioneerd geweest over SolidWorks 2014.
(Zonder een baan verplicht, om mijn hoofd te bezetten)
Ik heb al veel dingen bereikt, met behulp van tutorials die ik hier en daar heb gevolgd. (Video en PDfs)
Dus ik kom om het advies van ervaren gebruikers of enthousiaste amateurs te verzamelen.
Mijn eerste vragen zullen zijn: Over een schets, om een lijn uit te gummen, een boog van een cirkel, een rand, enz... gebruik gewoon de functie "Fit features".
Is er een soortgelijk commando om te wissen op een 3D-oppervlak?
(Bijvoorbeeld de lelijke lijn die de kruising van een straal met een rechte lijn markeert en die zichtbaar blijft na het bollen of extruderen)
Mijn tweede vraag: Op een 3D-stuk dat ik een messing metalen uiterlijk heb gegeven, in een boring met schouder, blijft de verbinding tussen deze schouder en de achtergrond in lichtblauw, terwijl al het andere de juiste kleur heeft. (Zelfs nog een boring aan de andere kant)
Wat zorgt ervoor dat ik zijn blauwe lijnen krijg?
Is het mogelijk om deze kleur te veranderen?
Is het mogelijk om randen van een andere kleur dan zwart te hebben? (Bijvoorbeeld donkerbruin voor een lichtbruin stuk)
Als ik je 1e vraag goed heb begrepen, is de lijn nog steeds zichtbaar, tenzij je de visualisatie wijzigt in echte weergave:
Afbeeldingen bekijken > Bekijken > RealView.
2e vraag:
Om de kleuren van de randen te veranderen, als ik me niet vergis, is het niet mogelijk, we kunnen gewoon de kleur van het lichaam of volledig 3D veranderen, zie de volgende link:
@viking, wanneer u een afbeelding invoegt, zou u dan niet per ongeluk op "publiceren" klikken. Deze knop publiceert niet de afbeelding, maar het hele bericht. Zou dat niet uw zorg zijn?
Om terug te komen op je vragen en aan te vullen wat mijn klasgenoten noemden, is de aanpassingstool heel gemakkelijk te gebruiken met de eerste optie: slim aanpassen. U klikt met de linkermuisknop in uw grafische venster en door de klik ingedrukt te houden en de muis te bewegen, worden alle streken die u kruist afgebroken naar de volgende kruispunten.
Wat betreft de randkleuren, deze kunnen worden gewijzigd, maar alleen massaal (allemaal rood, allemaal geel,... In Extra/Opties/Kleuren) is er geen optie zoals je het beschrijft (ik heb dit al gezien op SolidDesigner, maar niet mogelijk op SW.
Voor raakranden op 3D denk ik dat je ze niet alleen kunt verbergen. Maar in de tekeningen kan het wel.
Kom op, kom terug, het is een van de beste plekken om je vragen te beantwoorden... ;-)
Ik kom terug op de vraag of de decreten al dan niet worden weergegeven.
Klik in het hoofdvenster, bovenaan, op het 6e pictogram (een halftransparante en blauwe kubus) en maak de verschillende displays, er zal er onvermijdelijk een zijn die je leuk vindt.
U hoeft niet naar de opties te gaan, klik gewoon op weergave en vervolgens op weergave en kies de weergave van de gewenste rand (zie bijgevoegde afbeelding).
Om de vraag over de kleur van de rand op een 3D-onderdeel te beantwoorden, schakelt u eenvoudig de optie "gebruik de opgegeven kleur voor randen in de modus voor gearceerde afbeeldingen" uit. Anders is de kleur van deze randen de kleur die is geconfigureerd in de kleurinstellingen. Zie bijgevoegde afbeelding voor meer begrip.