Ik wil graag de vervorming van een polyurethaan onderdeel simuleren volgens de compressieslag. Maar ik weet niet hoe ik het moet doen en of het haalbaar is.
Ik heb een afbeelding in Pj gezet, het polyurethaan gedeelte is in rood.
Dus helaas ga ik je niet veel vertellen over de mogelijkheden die SolidWorks biedt om dergelijke containers te simuleren, omdat ik ANSYS alleen gebruik om dit soort onderzoek te doen.
Gewoon, om de omgeving te specificeren: wilt u een studie uitvoeren naar de vervorming van een polyurethaanpakking voor een hydraulische assemblage om een goede dichtheid van het systeem te controleren (visualisatie van vervormingen/spanningen)?
Ja, het is een fitting die waterdichting mogelijk maakt, maar om lektests uit te voeren (lekdetectie).als geheel wil ik zien of mijn compressieslag voldoende is om mijn pakking te vervormen naar de binnen-Ø van het te verstoppen onderdeel.
Dus ik heb op ANSYS gekeken wat er in een geval als dit kan worden gedaan en het blijkt dat het vrij complex is, dus onder SolidWorks ben ik bang dat het nog moeilijker is.
Concreet is het een kwestie van in staat zijn om aan uw software te specificeren:
dat uw elastomeer vervormbaar is (viscoef. = 0,49) en dat uw contactcontainers daarom "vrij" moeten worden geparametriseerd omdat ze in de loop van de tijd zullen evolueren tijdens de compressie van de afdichting;
dat een aanscherping ook moet worden gedefinieerd met het behoud van deze laatste;
dat je de vervorming moet instellen door aan te geven dat het volume van je elastomeer vast staat.
En als dit allemaal binnen is, is het een kwestie van controleren of de dichtheid is gegarandeerd, wat bij mijn weten wordt gedaan met ultracomplexe formules in Duitse stijl, zo niet visueel...
Kortom, tenzij een mecha-flow-software dit soort onderzoek mogelijk kan maken, lijkt het mij geen uitgemaakte zaak. Maar ik gebruik er zelf geen, dus misschien kan in dit geval iemand anders op dit forum je helpen.
Daarna kan ik u herinneren aan de goede herinneringen aan de zeehondentheorie, die u bijvoorbeeld in de Memotech vindt of op de websites van de belangrijkste elastomeerleveranciers (Le joint français, Norelem, Michaund-Chailly, enz.); Maar alleen de algemene voorwaarden voor de installatie van een verbinding (hoogte en breedte van de groef, druk, enz.) worden gespecificeerd, en meestal voor traditionele casestudy's.
Voor mij levert de simulatie van dit onderdeel geen bijzondere moeilijkheid op, aan de andere kant zou ik de verbinding alleen modelleren door één kant te bevestigen en (onder catia is er een opgelegde verplaatsingsfunctie) door de verplaatsing van uw drijfstang aan de andere kant op te roepen, uiteindelijk zou u na berekening de verplaatsing op de knooppunten moeten hebben, zodat u kunt weten of uw onderdeel voldoende is verpletterd.
@Riky vragen @Tomalan naar Creo, niet naar SolidWorks.
In ieder geval denk ik dat je op SolidWorks de Premium Simulation-module nodig hebt met de berekening in niet-lineaire modus, dus de kans is groot dat het onder Creo ook niet in de basisfuncties van de software zit.
Bedankt Gt22, dat is precies wat ik wil doen, maar op Creo! Ik ga een beetje kijken om te zien of het klaar is. Ik ga de methoden van Bastien en Ricky proberen