Eindige elementen en mazen op Catia v5

Hallo

Ik probeer te experimenteren met de EF-berekening op Catia v5.

Op dit moment oefen ik op een heel eenvoudige vierkante balk .

Na het definiëren van mijn verbindingen   (inbedding aan één kant van de ligger) en een belasting (een verticale kracht aan het einde van de ligger), kon ik een berekening starten met de tool 

Vervolgens kon ik de resultaten observeren die waren verkregen met behulp van de pictogrammen voor mesh, beperkingen en verplaatsing.

Voor deze berekening ga ik ervan uit dat Catia een standaard mesh heeft ingesteld.

Om het resultaat te verfijnen, wilde ik de grootte van het gaas verkleinen.

Om dit te doen, heb ik de maaswijdte

Aan de andere kant, als de grootte van de maas is gewijzigd, kan ik geen berekeningen meer uitvoeren met .

Heb je enig idee waarom ik na een verandering in de grootte van de maaswijdte een berekening niet meer opnieuw kan starten?

Dit komt omdat ik alleen het . CatAnalyse. Catia moet mogelijk ook voor haar worden opengesteld, parallel met het bijbehorende aandeel...

Bij voorbaat dank voor uw ideeën.

Hallo

Misschien moeten we de mesh gewoon nog een keer valideren:

Klik   Mesh The Partin de Execution knoppenbalk.

Anders, bij toeval door CATIA te sluiten en te heropenen?

Zie deze link

http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/03/03/2015/analyse_catia_v5.pdf

Je zou een antwoord moeten hebben

@+

Hallo

Om dit te doen, moet u een materiaal op het onderdeel hebben gedefinieerd

Gebruik altijd een proportioneel gaas, het is mogelijk om een lokaal gaas te maken op het gebied waarin u geïnteresseerd bent

Hoe fijner de mazen, hoe nauwkeuriger het resultaat, maar hoe langer de berekening

Gebruik altijd een verdeelde kracht (het eerlijkste resultaat)

Het is soms verstandig om een pocket van 0,02 mm te maken waar je de inspanning wilt leveren (eerlijker resultaat)

1 like

Tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/2d/gsa-generative-structural-analysis

Hallo

Maar wie heeft de juiste oplossing??????????

Open vragen, maar waarom???????