Mechanisch gelaste elementen op een schets van een

Ik heb de database gedownload op 3D-assen van mechanisch gelaste elementen en ik kan bijvoorbeeld geen UPN integreren op een schets vanwege de ontwerpbibliotheek, is er een manipulatie te doen in opties? Hoe doe je dat?

Wil je een profiel toevoegen aan je bibliotheek?

Het enige wat u hoeft te doen is het te tekenen en op te slaan in de overeenkomstige map, met inachtneming van de volgorde van de mappen en submappen.

1 like

Ik denk dat ik het begrepen heb, je hebt je profieldatabase gedownload, maar je hebt deze niet op de juiste plaats gezet.

U moet naar de Sw-opties gaan en het pad invullen van de map met de profielen.

Afbeelding weergeven

profil.png
2 likes

Ja, maar het geeft me dat

image.png
1 like

Om verder te gaan in de richting van @Bart, hoeft u, nadat u het juiste pad hebt ingevuld, niet door de ontwerpbibliotheek te gaan, maar door de functie "Mechanisch gelaste elementen", van daaruit kiest u het profiel dat overeenkomt en selecteert u de schets waarop u deze wilt invoegen.

Cdt

Joss

2 likes

Ik denk dat je gewoon in het eerste drop-down menu "Standaard" in de afbeelding links moet kijken:

http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/22/10/2014/image.png

We hebben hier alle soorten profielen.

Zie de screenshot.

mecanosoude.png
1 like

@kevin

Wees voorzichtig, als u de volgorde en het aantal mappen of submappen niet respecteert, wordt de bibliotheek onzichtbaar.

2 likes

De bibliotheek aan de rechterkant wordt gebruikt voor reeds ontworpen stukken, of voor macro's enz...

Voor het lasapparaat gaat alles via de mechanisch gelaste functie.

Organiseer uw bestanden op de juiste manier met familie/type/referentie.

Vul dan in deze map de opties in zoals hierboven aangegeven.

2 likes

Hier is een tutorial:

tuto 1

en een tweede

Tuto 2

Hiermee moeten jullie allemaal slagen =)

Je hoeft alleen maar de logica van deze functie te begrijpen, en alles werkt;)

1 like

Het is een goed idee voor een tutorial door de manier waarop: =)

1 like

@Bart,

In 2014 zijn de mechanisch gelaste profielen een beetje geëvolueerd.

Vóór 2014 kon je geen configuraties hebben in je mechanische lasprofielen.

Dus je had nodig zoals hierboven beschreven:

Maak een map "gelaste constructieprofielen" aan (merk op dat ik dezelfde naam gebruik waar SolidWorks je om vraagt in tools/opties/bestandslocaties)

Submappen (bijvoorbeeld: TUBES, COLD PROFILE,......)

Sub-submappen (bijv. CORNIÈRE, UPAF,......)

en zet ten slotte de "*. SLDLFP"

Vanaf SW 2014 kunt u artikelfamilies aanmaken voor uw monteursprofielen.

Als gevolg hiervan verwijdert u een subdirectory-verdieping. dat wil zeggen:

Maak een map "gelaste constructieprofielen" aan (merk op dat ik dezelfde naam gebruik waar SolidWorks je om vraagt in tools/opties/bestandslocaties)

Submappen (bijvoorbeeld: TUBES, COLD PROFILE,......)

Dan zet je direct je bestanden "*. SLDLFP" (met verplichte configuraties).

Ik ben momenteel bezig met het maken van profielen met configuratie. Ik hoop ze tegen kerst online te kunnen zetten voor de geïnteresseerden.

6 likes

@flegendre persoonlijk ben ik geïnteresseerd in deze profielen met configuratie, als je ze kunt delen, zou dat leuk zijn =)

Ja, @Flegendre Ik heb hier een opleiding over gevolgd.

Daarom heb ik 2 tutorials in de post gezet. Eén voor de oude methode en één voor de nieuwe methode.

Persoonlijk maak ik bij mechanisch lassen alleen commerciële profielen die ik al jaren op voorraad heb, dus de oude methode past heel goed bij mij. Download gewoon het bestand en alles is er.

Daarna is het waar dat de nieuwe methode echt heel praktisch is, hij had er zelfs eerder over moeten nadenken. Maar het kost wat tijd om te ontwerpen, tenzij je ook een kant-en-klaar bestand downloadt.

Dat is het =)

Edit: Natuurlijk ben ik geïnteresseerd ^^ hehe

1 like

Hoi @ Kevin

Bekijk deze tutorial voor alles wat mechanisch gelast is

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-la-mecano-soudure

@+ ;-))