Hallo, ik wil onze voorraden verbeteren door uit de nomenclaturen voor mijn mechanisch gelaste assemblages te komen. Ik heb nagedacht over de eenvoudigste oplossing, maar ik weet niet zeker of het gemakkelijk is om te doen (dat het me uiteindelijk tijd bespaart).
Kortom, ik trek buizen en kanalen met behulp van de functie Mechanisch gelaste elementen en 3D-schetsen. Ik zou graag willen weten of er een manier is om de software op te pikken wanneer ik over een filet ga en deze voor mij in te stellen als een 90° elleboog, 45°... Is er een mogelijkheid om dit te bereiken?
Als u het vinkje weghaalt in het samenvoegvakje wanneer u het gelaste mechanisme uitvoert, zou het automatisch de rechte lijnen van de bochten moeten onderscheiden, maar het zal niet automatisch straal = bocht kunnen zeggen.
Dus ja, ik weet dat de Piping-module dat kan, alleen ik heb alleen een standaardlicentie, ik heb geen toegang tot deze module...
@Coyote, het zou een goed begin kunnen zijn, al als hij erin slaagt me de rechte lengtes te geven zonder de lengte van de bogen mee te nemen, zou ik daarmee kunnen beginnen en dan kijken hoe ik naar elke elleboog moet verwijzen.
Om op te volgen wat Coyotte zegt, en het geval van een gelaste monteur te nemen.
Ik zou een schets maken (2D/3D volgens uw behoeften) en ervoor zorgen dat elk segment wordt gescheiden. Een rechte lijn voor een pijp, een afgeronde voor een elleboog, etc etc.
Vervolgens zou ik een type/grootte maken die overeenkomt met elke module. Op zo'n manier dat ze gedifferentieerd kunnen worden.
En dan gaat het vanzelf.
Aan de andere kant, waar de bodem naar mijn mening pijn doet, is voor de 1-weg/2-weg verbindingen en de wisselingen van secties.
Ik ben een beetje bang dat je uiteindelijk meer beperkingen voor jezelf zult creëren dan wat dan ook :s
De mechanisch gelaste functie is gebaseerd op carrosserieën.
Dus om een elleboog van een recht element te kunnen onderscheiden, moeten het 2 onafhankelijke lichamen zijn. Als je veegt, moet je trimfuncties toevoegen om de stukken te scheiden.
Vervolgens moet je de eigenschappen van de lichamen invullen (rechtsklik op een lichaam, eigenschap).
Om mezelf af te maken, in plaats van snijfuncties uit te voeren, zou ik de rechte delen mechanisch gelast maken, waarbij de bochten/Y als een afzonderlijk onderdeel worden gemodelleerd en vervolgens in het onderdeel worden geïmporteerd.
Aan de andere kant, voor de wijzigingen van secties, hangt het af van hoe u ze beheert.
Ik stuit op een klein probleempje: ik heb veel juiste toonhoogtes van dezelfde sectie op elk netwerk. Voor de ellebogen slaagt hij erin ze voor mij te onderscheiden, als ik 8 identieke ellebogen heb, zet hij me een lijn met 8 ellebogen omdat ze even lang zijn. Als ik echter een rooster heb met 50 rechte lengtes, krijg ik 50 lijnen met verschillende lengtes die overeenkomen met mijn rechte lengtes. Is het mogelijk om deze lijnen samen te brengen? Dat hij me een rechte cummulated lengte geeft? Want met zoveel regels kan ik net zo goed zeggen dat ik niets aan die nomenclatuur heb...
@stefbeno, ja, mijn lichamen zijn goed gescheiden, maar als ik voor elke elleboog een eigendom moet betreden, verlies ik veel tijd, ik kan ze net zo goed op het oog tellen, het is sneller.
@stefbeno heb ik gekozen voor een snelle ontwerpmethode, aangezien ik de 3D-schets behoorlijk beheer, ik doe alles in 3D-schetsen en voor een sectiewissel maak ik een stuk constructielijn met de lengte van mijn sectieverandering en klik ik op de vlakken van mijn twee secties: Converteren naar schetsen en gladstrijken met slanke functie.
Daarna is het hetzelfde, als ik elke elleboog één voor één moet inbrengen, gaat het me veel tijd kosten... Ik heb het al geprobeerd en ik heb ook gemerkt dat als bijvoorbeeld mijn elleboog niet meer naar rechts maar naar links wijst, de aanpassingen erg zwaar zijn om met deze methode te maken.
@Joss.G.: Je moet een "lijst van gelaste onderdelen" hebben net onder de annotatie in de bouwstructuur.
Als u het ontwikkelt, ziet u "items-lijst-van-gelaste-onderdelen" (zo niet, klik dan met de rechtermuisknop op lijst van gelaste onderdelen => update.)
Dit zijn je stukken gegroepeerd.
Je kunt ze allemaal in dezelfde "items-lijst-van-gelaste-onderdelen" zetten door ze van de ene naar de andere te klikken en te slepen. Al uw lengtes passen dus in dezelfde nomenclatuurlijn.
U kunt zelfs nog een beetje verder gaan door met de rechtermuisknop te klikken op de eigenschap "items-list-of-welde-welde-parts" => en zo te wijzigen wat er in uw nomenclatuur verschijnt
Ik ben het ermee eens dat je je tijd een beetje verspilt (hoewel het relatief snel gaat), maar ik heb geen andere oplossing :s
De groepering gebeurt normaal gesproken automatisch volgens hun topologie (het heeft altijd indruk op me gemaakt): klik met de rechtermuisknop op "lijst met gelaste onderdelen"
Dus als je ellebogen bijvoorbeeld echt identiek zijn (hoek, diam, ep), worden ze samen gegroepeerd door de eigenschappen te nemen die je krijgt zie 2e pj.
Bovendien markeren ze bij het kiezen van een regel de relevante hoofdlichamen.