Drukstijging door temperatuur (Flowsimulation)

Hoi allemaal

Na vele uren onderzoek wend ik me tot jou.

Als onderdeel van een scriptieonderwerp wil ik de drukstijging van een gas in een tank analyseren wanneer het wordt ondergedompeld in water van 100 graden.

Kortom:
Drukvariatie van een gas in een gesloten volume na de overdracht van warmte door een hete vloeistof (water van 90° met een hoog debiet).

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Notitie:
Ik kan het niet doen met flowsimulation. Misschien is het niet de juiste tool voor dit soort simulaties?
Wanneer ik de simulatie probeer op te zetten (2 vloeistoffen en een volume (extrusie van een cirkel met dunne functie en sluiting aan de uiteinden) krijg ik de volgende melding:Kan de gezichten die bij dit element horen niet vinden.

cylindre.png

Hallo

Als je het niet kunt, komt dat niet door het product, maar door een gebrek aan controle erover.

FlowSimulation is complex en niet eenvoudig.

Om uw doelen te bereiken: Het volume moet volledig in water zijn ondergedompeld en u moet de binnenvlakken van het volume selecteren die het water vertegenwoordigen...

1 like

Hallo

Dit is de juiste tool om te gebruiken!

Aan de andere kant weet FlowSimulation niet hoe twee vloeistoffen in hetzelfde veld moeten worden gemengd. Je kunt warmte-uitwisselingen doen, maar je hebt een vloeistof nodig in het ene gebied en dan het tweede in een ander gebied.

Dus ik denk dat je probleem voortkomt uit het proberen om twee vloeistoffen op dezelfde plaats bij te vullen.

In dit geval moeten we dus een externe studie doen: met water als hoofddomein en in het subdomein van het cilindergas!

@+

1 like

Goedenavond heren,

Bedankt voor je hulp!

Ik probeer externe studie en ik neem contact met je op.

Goedenacht.

Hallo

Anders zou je dit moeten kunnen schatten met behulp van de ideale gasvergelijking: PxV = nxRxT (je kunt alle uitleg bijvoorbeeld op Wikipedia vinden).

In jouw geval zijn V, n en R constant, dus je hebt een directe relatie tussen druk en temperatuur.

Wees echter voorzichtig, deze formule kan alleen bij lage druk (enkele bar) worden aangebracht. Aan de andere kant wordt er geen rekening gehouden met het voorbijgaande regime (het is niet bekend hoe lang het duurt voordat de warmte zich door de muur voortplant).