Ik moet nog een stempel maken op een gebogen plaatwerk. A priori geen probleem.
Dit stempelen wordt in het buiggebied op het plaatwerk gesneden.
Op de afbeelding zie je links het stempelen maar ik kan het onderdeel niet goed buigen anders blijft het stempelen maar op één deel staan. Aan de rechterkant van de afbeelding heb ik geprobeerd om 3 keer in te stempelen op elk deel van het plaatwerk, maar zodra het centrale deel klaar is, zet SW de 2e stempel in fout (oppervlak / straal conflict)
Heb jij een oplossing om door deze stempel te komen?
Nu al omdat je stempelen heel dicht bij de ZW-rand zit, moet je het helemaal niet leuk vinden (de mensen van de werkplaats ook niet). Daar komt nog bij dat het kreuken niet gemakkelijk zal zijn en ik betwijfel of SW in deze specifieke context zal weten hoe het moet
Hoe gaan de mappen in de werkplaats dat doen en met welke gereedschappen en welke machine.
Over het algemeen, en afhankelijk van de hoogte van de doorgang , wordt het stempelen voor of na het buigen gedaan en als er een perfecte verbinding is, betekent dit dat het nodig is om voor het buigen een nabewerking uit te voeren (knabbelen of zagen) om de defecten als gevolg van het terugvloeien van het materiaal enerzijds te elimineren en vooral om een rechte stempeling zo dicht bij de rand te hebben.
Voor mij betekent dit nabewerking na het stempelen om de rand gelijk te brengen met het stempelen en het zogenaamde inkepingen nabewerken.
Daarna, als het alleen de tekening is die u aangaat, maak dan geveegde basisnokken door na het vouwen materiaal toe te voegen aan het uiteinde van het platte deel.
Ik voel @ac cobra (onder andere collega's) met een geweldige oplossing komen.
Ben het eens met wat er is gezegd. Ik zou hieraan willen toevoegen dat om de buigradius succesvol te vouwen, de buigradius na het vouwen binnen de inkeping moet blijven. Anders werkt het niet. Dus of je maakt een inkeping die breed genoeg is om de standaard buigradius op te nemen, of je forceert de kleinere buigradius. Deze oplossing maakt een enkele stempeling mogelijk voordat je buigt + inkeping.