Sleuf voor SW-macro

Hallo

Ik heb een macro op SolidWorks die een tekenpatroon gebruikt. De 2 bestanden worden op dezelfde plaats opgeslagen.

Ik wil graag weten waar mijn macro is opgeslagen om het tekenmodel te vinden. Maar ik ken de functie niet.

Weet jij hoe je het moet doen ?

Bij voorbaat dank

Hallo

In elke theorie is er in de systeemopties, bestandslocaties, de standaard macro-opslagmap.

Sneller anders, als er een pictogram is dat het start, klikt u met de rechtermuisknop op het pictogram en het eerste pad is waar de macro is opgeslagen.

1 like

Je hoeft alleen maar over de macro-knop te zweven en het vertelt je waar de macro is:)

Misschien was ik niet duidelijk genoeg.

Ik weet waar mijn macro is en het tekenpatroon op mijn pc. Maar er zijn er een aantal van ons op verschillende sites die deze macro gebruiken. Het is moeilijk om iedereen te disciplineren. Sommige mensen verplaatsen de macro en het tekenpatroon en klagen dan dat het niet werkt...

Ik wil het pad van de macro in de VB-code weten om het pad van het tekenpatroon af te leiden

Hallo

De functie die u zoekt is, in het geval van een programma, "Application.StartupPath", maar ik weet niet zeker of het werkt in het geval van een VBA-macro en als het werkt, is het mogelijk dat het het pad van het uitvoerbare bestand waarvan de macro wordt aangeroepen, SW is.

Misschien kunt u beginnen met het maken van uw macro alleen-lezen en een verborgen bestand in Windows en vervolgens aan het begin van uw macro een test uit te voeren op het bestaan ervan met het verwachte pad en, indien niet bestaand, een bericht weer te geven dat aangeeft dat deze macro niet kan werken omdat niet op de normale locatie, De ongedisciplineerden zullen zichzelf misschien disciplineren door de boodschap aan te nemen.

Vriendelijke groeten

Ik ben het eens met d.roger als mensen de bestanden te verplaatsen, moeten ze groot genoeg zijn om hun fout te herstellen, anders uit het geheugen in VBA Excel gebruikte ik CuDir om de reparatie te controleren om te zien of met VBA Solidwokrs het ook werkt:)

Hallo

Na een kleine test geeft de CurDir-functie (die ik niet kende, bedankt MaD) de SolidWorks-installatiemap terug en niet de macro-map.

Vriendelijke groeten

En hier is de heilige graal:)

http://help.solidworks.com/2012/English/api/sldworksapi/SolidWorks.Interop.sldworks~SolidWorks.Interop.sldworks.ISldWorks~GetCurrentMacroPathName.html

Bewerken of liever http://help.solidworks.com/2012/English/api/sldworksapi/SolidWorks.Interop.sldworks~SolidWorks.Interop.sldworks.ISldWorks~GetCurrentMacroPathFolder.html

2 likes

Hartelijk dank

Het is precies wat ik zocht