hallo allemaal, ik moet 2 conische tandwielen plaatsen, ik weet niet hoe ik ze kan beperken zodat ze de juiste afstand hebben voor hun werking, ik heb een beetje op internet gezocht en ik ontdekte de mechanische beperking voor rondsel, dat alles, maar als ik ervoor kies, bewegen de 2 tandwielen nog steeds van hun plaats, bij voorbaat dank voor je hulp:)
Hallo
Elk van de twee rondsels moet worden begrensd met een coaxialiteit op hun rotatieassen, vervolgens een translatiestop (normale richting naar de as) en ten slotte het gebruik van de tandwielbeperking.
Zie ook deze video:
https://www.youtube.com/watch?v=IQn_HPt-xAs
In de video zien we dat hij de schets van de twee tandwielen laat zien, maar ik heb geen schets op mijn tandwielen
Deze 3 zouden voldoende moeten zijn:
- Samenvallen van de toppen van de kegels
- tangentie van de primitieve cirkels (als het mogelijk is voor 2 niet-coplanaire cirkels?), anders creatie van een punt op de cirkel van elk rondsel en samenvallen van dit punt
- Samenvallen van de as van het ene rondsel met een diametraal vlak van het andere.
Wees voorzichtig voor de 2e, in het geval van tandverschuiving.
Edit: Ik had de video van PL niet bekeken, er is alles, alleen een variant met de perpandiculariteit van de assen in plaats van de tangentie van de primitieve cirkels.