Verwijdering van materiaal dat in de assemblage is geveegd

Hallo

Hier is mijn vraag die een beetje technisch zal zijn:

Ik werk in een assemblage en ik gebruik de schetsen die ik van mijn plaatwerk heb gemaakt om mijn vorm op mijn matrijs en mijn pons te verkrijgen.

Ter info: ik gebruik assemblagefuncties omdat ik niet wil dat mijn functies in de kamer op elkaar inwerken. (Ik heb mijn onderdelen nodig om uitwisselbaar te zijn)

Voor de matrix werkt alles zonder zorgen. Als ik mijn schets op mijn plaatwerk aanpas, wordt alles zonder problemen opnieuw getekend. Hetzelfde op mijn punch (zie screenshot1)

Voor de pons gebruik ik de montagefunctie "Veeg materiaal verwijderen", hiervoor selecteer ik de schets van mijn plaat als het "traject" en selecteer ik een schets die ik als profiel heb gemaakt

Deze functie werkt prima zo.

Laten we naar het probleemgedeelte gaan:

Als ik een vorm teken met een holle hoek zonder straal, werkt het nog steeds, maar helaas, als ik besluit een straal (ongeacht de waarde) op het snijpunt van mijn hoek te plaatsen, vertelt de functie me een vergissing! Ik begrijp niet hoe ik dit kan oplossen.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, het is niet gemakkelijk om mijn probleem op te schrijven:)

Bedankt voor je hulp

capture1.jpg

Hallo, ik probeer het te begrijpen, maar het is niet duidelijk genoeg voor mij. Wat is de uitgeholde hoek?

Kun je het probleem anders formuleren? Alleen wat het niet werkt. Eventueel een screenshot of nog beter de montage.   

1 like