NORMALE VERWIJDERING VAN GEVEEGD MATERIAAL IN HET MIDDEN VAN EEN BUIS (lasersnijden)

Hallo @ m legras

Het is leuk om alle mensen te bedanken die hebben bijgedragen aan deze com-thread om te proberen uw probleem op te lossen en we danken u ervoor

Maar denk je echt dat dit het beste antwoord is, het antwoord dat is aangewezen 

Fijne dag @+ ;-) 

Hier is mijn vergadering voor analyse als je wilt.

gueule_de_loup_cintrage.zip

Sorry, grote bug vanmorgen, ik had een roman getypt om iedereen te bedanken en de antwoorden te inventariseren en eenmaal gepubliceerd, was er alleen de eerste zin en mijn bericht kwam door en gevalideerd als een beter antwoord!! ... Niets begrepen en op geen enkele manier denk ik dat mijn bericht is afgerond. Er staan genoeg goede antwoorden in en je moet gewoon alles testen. Ik hoop dat het voor jou net zo interessant is als voor mij. Een grote dank aan iedereen in ieder geval

3 likes

Hallo @m.legras

"Weet iemand hoe ik de oplossing van het probleem kan uitschakelen? "

Dit is niet mogelijk, we zullen een ander "beste antwoord" moeten aanvinken om het te vervangen.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Ik heb een eenvoudige oplossing in 2 stappen als iemand nog geïnteresseerd is...

1 like

Hallo @tarikc24 ,

Ja, ik heb interesse. Vooral omdat ik over hetzelfde onderwerp ben, maar dan voor rechthoekige buizen.

Ik heb een oplossing door oppervlakken die het pad van de balk volgen , maar als je het in 2 stappen doet, ben ik geïnteresseerd !!

'Eenvoudige', effectieve en werkbare oplossing:

1) het verkrijgen van de binnen- of buitenkromming (met bijvoorbeeld 'geprojecteerde kromming' of snijpunten van vlakken). hier deed ik het aan de binnenkant

2) Splits het te snijden oppervlak met het gereedschap "genaaid oppervlak" en de vorige ronding (de binnenkant van de buis)

3) "Verwijderen van verdikkingsmateriaal" van het te verwijderen gestikte oppervlak. Maak het voor de veiligheid bidirectioneel en neem meer dan 2x de dikte van het onderdeel; Het voordeel van deze functie is dat het materiaal normaal van het oppervlak wordt verwijderd

EINDIG

Zie pc's die aan één kant zijn aangepast in V2020

modif_cadre_01_-_barre_retenue_-_fab.sldprt
1 like

Het beeld van het gewijzigde onderdeel voor degenen die geen SW2020 hebben (in groen de snijcurve van de oppervlakken verkregen dankzij de scheidingslijn)

Nb: op het verkregen deel is de hiel gehielen op het onderste deel. Naar mijn mening geen eenvoudige oplossing om dit geometrische probleem te voorkomen. De curve die in de eerste stap is verkregen, moet worden gewijzigd om deze enigszins te verschuiven om deze interferentie te voorkomen.

capture_enlevement_matiere.jpg

Het verwijderen van interferentie is niet zo ingewikkeld: doe hetzelfde werk opnieuw, maar op het buitenoppervlak dat stoort.

zie de uiteindelijke pc

Na controle zijn er nog steeds micro-interferenties. Als je 100% storingsvrij wilt zijn, kun je waarschijnlijk het beste een kleine offset van een paar tienden maken op het limietoppervlak. (surface-sweep1) voordat u materiaal verwijdert.

Klein technisch detail: omdat de snede zich aan het einde van de bocht bevindt, zullen er in het echte leven onvermijdelijk afwijkingen zijn. Als je zeker wilt zijn van de geometrie zou je op een recht stuk moeten zagen (minder mooi aan de andere kant..)

modif_cadre_01_-_barre_retenue_-_fab_sans_interference.sldprt