Verwijdering van materiaal in ongevouwen toestand

Hoi allemaal

Omdat ik nieuw ben op het forum en een beginner ben op solidworks, merk ik dat ik een probleem heb.

Nadat ik mijn 2 plaatwerkonderdelen heb gemaakt, wil ik graag materiaal verwijderen uit de uitgevouwen staat van een van mijn onderdelen. Als dit eenmaal is gebeurd, wanneer ik het terugzet naar de oorsprong, is de verwijdering niet gedaan.

Hoe doe ik dit? Bij voorbaat dank

etat_deplie.jpg
etat_final.sldprt

Om een gat in uitgevouwen toestand te maken, moet u het 1e pictogram (Uitvouwen) gebruiken, alle vouwen selecteren, valideren, vervolgens materiaal verwijderen, het 2e pictogram (Vouwen) selecteren, alle vouwen selecteren, valideren. En pas dan kun je vouwen, ontvouwen met het 3e icoontje.

8 likes

Hallo

Dit is normaal, je gat is cilindrisch op je uitgevouwen terwijl het "ovaal" zou moeten zijn. Het is verstandiger om een extrusie te maken op het gevouwen deel door "Verwijderen" aan te vinken. van normale materie". 

3 likes

Als het echter geen cilindrisch onderdeel is (ik heb niet dezelfde versie als jij), is de optie die sbadenis biedt goed.

1 like

Ter info @contact_168 ik kon het bestand ook niet openen (toekomstige versie), ik antwoordde wat ik denk dat ik begreep!

Met een beetje geluk heeft een van ons 2 goed geantwoord.

1 like

Bedankt voor je feedback,

Ik wilde de stap "uitvouwen" doorlopen, maar het onderdeel is cilindrisch van vorm, dus het is onmogelijk om een vast gezicht te selecteren.

Ik begon met een projectie van een plan voor het verwijderen van materiaal.

Anders is het antwoord van "sbadenis" in dit geval het juiste. Nogmaals bedankt.

Hallo 

Je kunt er een stuk plat plaatwerk aan toevoegen dat je dan weer gaat verwijderen;)

img_20210916_172607_1.jpg
1 like

Voor een gebogen deel kunt u in plaats van een gezicht een rand selecteren om de uitgevouwen en vouwfunctie te maken (zie bijgevoegde afbeelding) en dezelfde rand nemen voor de 2 functies

5 likes