Omdat ik nieuw ben op het forum en een beginner ben op solidworks, merk ik dat ik een probleem heb.
Nadat ik mijn 2 plaatwerkonderdelen heb gemaakt, wil ik graag materiaal verwijderen uit de uitgevouwen staat van een van mijn onderdelen. Als dit eenmaal is gebeurd, wanneer ik het terugzet naar de oorsprong, is de verwijdering niet gedaan.
Om een gat in uitgevouwen toestand te maken, moet u het 1e pictogram (Uitvouwen) gebruiken, alle vouwen selecteren, valideren, vervolgens materiaal verwijderen, het 2e pictogram (Vouwen) selecteren, alle vouwen selecteren, valideren. En pas dan kun je vouwen, ontvouwen met het 3e icoontje.
Dit is normaal, je gat is cilindrisch op je uitgevouwen terwijl het "ovaal" zou moeten zijn. Het is verstandiger om een extrusie te maken op het gevouwen deel door "Verwijderen" aan te vinken. van normale materie".
Voor een gebogen deel kunt u in plaats van een gezicht een rand selecteren om de uitgevouwen en vouwfunctie te maken (zie bijgevoegde afbeelding) en dezelfde rand nemen voor de 2 functies