Verwijdering van geëxtrudeerd materiaal in een assemblage - bug

Hoi allemaal

Ik werk aan een assemblage die voornamelijk bedoeld is om te worden geassembleerd door middel van klinken. Dit doet zo, ik moet veel gaten maken voor de klinknagels.

De methode die ik heb aangenomen is:
Doe dan mijn gaten in de kamer met de materiaalverwijderingsfunctie;
Maak in de assemblage een schets, converteer de entiteiten (de gaten) en verwijder vervolgens geëxtrudeerd materiaal uit de assemblage.

Het voordeel van deze methode is de dynamiek, als ik een onderdeel moet verplaatsen, volgen de gaten op het gekoppelde onderdeel.

Het nadeel is het zwaardere bestand. Al snel worden de bestanden erg traag om te openen en crashen ze zelfs de software. Ik kreeg te horen dat ik deze functie niet in een vergadering moest gebruiken, ik speelde, ik verloor.

Dus mijn vraag is, hoe maak je gaten uitgelijnd op twee stukken,
Op een eenvoudige en dynamische manier?

Ik voeg een video toe waarin je de traagheid van de software kunt zien en een voorbeeld van mijn montage om de ideeën vast te stellen. !
Zonder titel (1)|video

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

1 like

Hallo
Waarom gebruikt u niet de functie voor het bewerken van de component van de assemblage. Hierdoor kunt u uw klinknagelgaten van het bewerkte deel gekoppeld houden aan een ander onderdeel, zelfs als u dat stuk verplaatst.

1 like

De boorhulpfunctie is nauwkeuriger dan een materiaalverwijdering. (bovendien, als je 1 gat wijzigt, heeft dat overal gevolgen)
Namelijk, de externe koppelingen tussen assemblage/onderdeel verzwaren heel vaak en veroorzaken zoveel problemen dat dit gebruik in mijn bedrijf zoveel mogelijk wordt verboden.
Dus ik zou zeggen hulp bij het boren, hetzij in het onderdeel als er op het onderdeel wordt geboord voor het lassen, of in de montage als het wordt gedaan na het lassen met bijvoorbeeld een sjabloon.
Over het algemeen proberen we indien mogelijk te ontwerpen zoals we het onderdeel vervaardigen

2 likes

Bedankt, het is inderdaad veel minder omslachtig en veel vloeiender!

Ik had niet de moed om alle materiaalverwijderingen te veranderen door de boorhulp, zoals je @sbadenis adviseerde, maar ik zal proberen het toe te passen voor mijn volgende projecten. Het is mogelijk dat dit de montage verder verlicht

Anders kan het de slimme componenten hebben.
In uw geval zou het inbrengen van de klinknagel automatisch het gat in het werkstuk maken.
Aan de andere kant, als er een groot aantal klinknagels zijn, is de kans ook groot dat het zwaar wordt.