Homogene materiaalafname (-0,02 mm) over een heel werkstuk

Hallo

Ik ben op zoek naar een functie in solidworks waarmee ik een laag van 0,02 mm op alle oppervlakken van een onderdeel kan extruderen. Is een dergelijke functie beschikbaar op deze software?

Zo niet, kan ik dan de ladderfunctie gebruiken om deze materiaalverwijdering homogeen uit te voeren?

Bij voorbaat dank,

Fijne dag.

Hallo, probeer te zien of de face move-functie bij je past, maar wees voorzichtig, er zijn onderdelen  zoals in mijn voorbeeld in rood, ik heb uiteindelijk altijd een afmeting van 20 mm terwijl we kunnen verwachten dat deze ook ontvet wordt.

Wat betreft de schaalvergroting , deze verandert ook de positie van de assen ten opzichte van elkaar als er bijvoorbeeld veel gaten zijn.

Als het voor gieten is om de omscholing te compenseren, waarom niet, maar ik weet niet zeker of dit uw geval is, wat voor een oppervlaktebehandeling kan zijn?

1 like

Hallo

Kunt u ons een zeefdruk van de ruimte sturen of wilt u deze materiaalverwijdering toepassen?

1 like

Hallo

Hier is een methode die een eigen geometrie vereist:)

Zet jezelf in de wireframe-modus, selecteer het filter "Gezicht" en selecteer alle gezichten van je kamer in een raam (met de wireframe-modus en het filter vergeet je geen gezichten)

Maak "Offset Surface" met 0,02 mm aan de rechterkant 

Selecteer het oppervlak en voer "Oppervlak dikker maken" uit. Selecteer in het menu de optie "Maak een vaste stof van het gesloten volume"

En daar heb je het, je kunt het eerste volume en het oppervlaktelichaam verbergen

Oefen op een eenvoudig stukje!

Cdlt

Alan

6 likes

Het is grappig, mijn basisidee was hetzelfde als dat van @acombier, maar ik zou een verwijdering van materiaal hebben gedaan (dus zonder door de verdikkingsdoos te gaan).

1 like

Hallo

zoals voorgesteld door @FUZ3D zou ik de functie "Gezichten verplaatsen" gebruiken, zelfs als dit betekende dat ik verschillende stappen moest uitvoeren, afhankelijk van de complexiteit van het onderdeel.

@FUZ3D is het normaal dat de afmeting van 20 niet verandert omdat u de vlakken 0,2 mm naar de binnenkant van het materiaal verplaatst, dus uw gatradius neemt toe met 0,2 mm en u verplaatst uw meetvlak met 0,2 naar de gaten. Dus het heft op.

Hallo, bedankt voor je hulp.

Dus gebruikte ik de functie voor het verplaatsen van gezichten om te bereiken wat ik wilde doen.

Nogmaals bedankt en een fijne dag verder.