Materiaalafname door scannen

Goedemorgen allemaal.
Bij het verwijderen van materiaal door te scannen, waarom stopt dit laatste op een van de punten wanneer ik wil dat het helemaal rond gaat?
Bedankt en fijne feestdagen voor iedereen.

Hallo

Kun je een zeefdruk van de creatieboom en de materiaalverwijderingsfunctie plaatsen bij het maken ervan?

Ik stel me voor dat het groene profiel het profiel is dat op het rode profiel wordt gescand?

Misschien een probleem in de scherpe hoek van het groene profiel. Het is vaak nodig om uit het groene profiel van het te wijzigen stuk te steken (plaats de lijn aan de bovenkant van de driehoek in een constructielijn om het stuk te verlaten).
Anders is een andere oplossing om een asymmetrische afschuining op het rode profiel te maken.

Hallo
Om dit te laten werken, moet de penetratie van het groene profiel kleiner zijn dan of gelijk zijn aan de straal van de rode filet (baan), ongeacht de gebruikte functie

1 like

Dank u allen. De Le_Bidule oplossing is de juiste. En als je erover nadenkt, is het heel logisch.
Aan de andere kant, hoe doe ik het als ik wil dat mijn koepel het hele oppervlak bedekt door te verwijderen door te vegen zonder mijn stralen te vergroten? (Misschien een bepaalde rog, maar het is de balayage die me interesseert.
2

Ik ben geen expert in gebogen en onregelmatige vormen, maar naar mijn mening moet je de oppervlaktemodule van SW doorlopen die ik niet onder de knie heb... :face_with_hand_over_mouth:
Door 2 verwijderingen van materiaal + verlof te doen kunnen we dit bereiken. Het probleem van de afronding op de hoeken moet nog worden opgelost

Of een verwijdering van materiaal door omwenteling

1 like

Als het een koepel is die je wilt maken, doe dan misschien het tegenovergestelde van het platte oppervlak, voeg een koepel toe:
https://help.solidworks.com/2021/french/SolidWorks/sldworks/r_dome.htm

1 like

Het is moeilijk om precies te antwoorden, omdat de context niet volledig is gedefinieerd.
Zonder door het oppervlak te gaan, kun je materiaal verwijderen maar anders gebouwd en daarna de afrondingen maken

Artikelnummer1.SLDPRT (108.9 KB)

2 likes

Dank u allen. Helaas kan ik geen 2 "Beste antwoorden" geven en daar heb ik spijt van.
Ik ontdekte een nieuwe functie: DOME die me nooit was opgevallen. Het is waar dat een ontvoering door revolutie heel logisch is.