Hallo
Weet iemand een functie die het mogelijk maakt om materiaal van het groene deel door de dwarsbalken te verwijderen?
Een verwijdering van materiaal door kruising bijvoorbeeld.
sans_titre.png
Hallo
Weet iemand een functie die het mogelijk maakt om materiaal van het groene deel door de dwarsbalken te verwijderen?
Een verwijdering van materiaal door kruising bijvoorbeeld.
Hallo
Als u materiaal uit het groene gedeelte wilt verwijderen, waarom doet u dat dan niet..... Materiaalafname bij de assemblage (Invoeging/Assemblagefunctie/Materiaalverwijdering/Extrusie) van een sectie die overeenkomt met het groene deel (schetsvlak aan het einde van het groene deel). Selecteer in de optie "functie-actiegebied" alle betreffende onderdelen (of klik op "Alle componenten", bevestig en kom dan terug om het groene deel te deselecteren!).
Edit: om de basisvraag te beantwoorden, je kunt niet direct materiaal van het ene onderdeel naar het andere verwijderen, in tegenstelling tot wat je binnen een onderdeel kunt doen, door lichamen te combineren/af te trekken.)
Wanneer ik uw procedure doe, wordt na het klikken op materiaalverwijdering en het gezicht of het uitvoeren ervan, gevraagd om een schets te maken
Ja, dat klopt, je moet een schets doornemen, maar het is heel eenvoudig: kies het einde van het groene gedeelte als schetsvlak, klik dan eenmaal in de schets op het gezicht en ga naar Tools/Sketch Tools/Convert Entities. Zo krijg je snel het profiel van de ruimte.
Geweldig heel erg bedankt, is het dan mogelijk om een shift te maken?
Als het een offset is voor het spel over de hele periferie, doe dan in plaats van Tools/Sketching Tools/Convert Entities te doen, Tools/Sketching Tools/Offset Entities en kies een offsetwaarde en richting.
Zou je het me kunnen laten zien zoals je deed voor de functie, alsjeblieft?
Hallo
Bewerk anders het onderdeel in de assemblage en voer vervolgens de stempelfunctie uit waarin u de gewenste set kunt aangeven.
@+
Voor dit soort dingen bewerk ik het onderdeel en voeg dan in = > mal = > afdrukfunctie.
dan verschuif ik het hele ding van het gewenste spel naar een eenvoudige functie van het verwijderen van materie. Maar met de vingerafdrukfunctie kunt u een opname doen, maar in percentages.
Hallo
De methode van Frédéric is niet slecht, aan de andere kant maakt hij een verschuiving in de afdruk, behalve dat ik deze afdruk gewoon wil verbreden om te kunnen spelen
Benoit.Lf ik begrijp het principe goed, behalve dat ik graag de offset op het groene stuk zou willen maken. Dus je gaat me vertellen dat ik de schets op de grijze moet maken, maar ik heb 21 stukken zoals de grijze, dus ik zou graag geen schets voor een deel willen maken.
Opgelost probleem:
Omdat het groene deel een stijltang is, heb ik "gelaste constructie" gebruikt en vervolgens het gereedschap "aanpassen/verlengen" waar het dan mogelijk is om een soldeerset te maken die zo onze offset bereikt.
Dank u allen voor uw antwoorden, want ze kunnen later zeer nuttig voor mij zijn.
De @Frédéric oplossing lijkt interessant.
Als u nog steeds geïnteresseerd bent in de oplossing voor materiaalverwijdering, kunt u ook een afgeleide schets maken:
Hierdoor heb je entiteiten in je onderdeelschets die zijn afgeleid van je montageschets. En je kunt het gebruiken om een materiaalverwijdering te maken.
Ja, het moet worden gedaan voor de 21 stuks, als de andere oplossing blijkbaar. :/
Ik dacht dat jij een van degenen was die hun constructies tot assemblages laten lassen. :) Het is inderdaad veel gemakkelijker te beheren door constructie in een kamer te lassen!
Ik merkte ook dat bij gebruik van de oplossing voor het verwijderen van materiaal, als je eenmaal het onderdeel alleen wilt openen, de verwijdering niet verschijnt
Heb je naar deze tutorials gekeken
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/fonction-bibliotheque-dans-solidworks
http://www.lynkoa.com/tutos/3d/composants-intelligents
Bijvoorbeeld:
Als uw groene stijltang een schuuronderdeel is
U kunt het invoegen in uw persoonlijke bibliotheek
Creëer dus alle gewenste functies in Auto (slimme functies) ;-)
Dat is alles voor mij
Fijne dag
@+
GT 22 is precies wat ik deed:)