Ik ben op zoek naar een holle koepel met solidworks 2015, het idee is om een holle koepel te maken met 1,8 mm dikke wanden.
Ik heb er geen probleem mee om de koepel zelf te maken, maar het lukt me niet om hem uit te hollen, mijn gebruik van de materiaalverwijderingsfunctie maakt een gat en alleen een ring met de diameter van de koepel overleeft...
Het aldus ontworpen onderdeel wordt geprint met een 3D-printer...
Kunt u mij helpen een koepel goed uit te hollen met SolidWorks...?
Om te proberen mijn koepel te maken met het omwentelingsgereedschap, heb ik via een schets een cirkel gemaakt met de diameter die ik wil, dan klik ik op baas met omwenteling, dan klik ik op de cirkel en de tovenaar vraagt me om de omwentelingsas, maar ik zie niet hoe ik het moet plaatsen...
Ik heb het ook geprobeerd via de shell-functie (na het maken van mijn dome met de dome-functie) het resultaat is niet wat nodig is.... (vastgelegd op pc)
Omdat we je wel/geen SW-training op afstand kunnen geven, nodig ik je voor de basisfuncties uit om de tutorial te doen die in SW is geïntegreerd (helpsectie).
Ik weet niet zeker of het de beste optie is om de functie te gebruiken om een halve bol te maken.
Ik heb al een holle koepel gevonden die op internet is gemaakt, maar ik zou graag de afmetingen van de basis van de koepel, de hoogte van de koepel willen veranderen...
Het is me gelukt om via de schelpfunctie een holle koepel (afbeelding in PJ) te maken, maar ik zou graag een rand van 1 cm om de koepel willen maken.
Het probleem is dat na het maken van de rand (1,8 mm dik) de holte van de koepel verdwijnt en wanneer ik de holte probeer opnieuw te doen met de shell-functie, maar deze mislukt met een constructiefout...
Ga voor de rand op het voorste vlak (of erop), maak een rechthoek van 10 mm en de gewenste hoogte (het voorste deel van je rand) en maak vervolgens een omwenteling (de tijdelijke assen weergeven met de voorste T-toets).
Bedankt voor het stuk, je zou hetzelfde moeten doen met een diameter van 100 mm voor de basis van de koepel (inclusief 110 mm velg) en 60 mm hoogte voor de koepel en nog steeds 1,8 mm wanddikte...
Maar ik kan de afmetingen niet veranderen zoals ik wil...
Sorry dat ik het nog een keer vraag, maar mijn vakgebied is embedded computerontwikkeling, niet CAD met Solidworks... En ik moet echt vooruit met dit project, dus ik kan het me niet veroorloven om er tijd aan te besteden (het zal een onderdeel zijn voor een zelfbestuurde drone waarvoor ik de elektronica en de prog-info doe...).
Ik zou een versie met een diameter van 150 mm nodig hebben met een velg van 15 mm (niet inbegrepen in de 150 mm) en een versie van 60 mm hoog met een wand van 2 mm.
Maar ondanks tientallen pogingen lukt het me niet. Ik gebruikte solidworks tijdens mijn middelbare schooltijd in Engineering Science, maar het was een paar jaar geleden...
In de ruimte die GT22 je geeft, staan er twee kleurenpictogrammen in de creatieboom. Je dubbelklikt erop en de zijkanten komen tevoorschijn. Nu past u ze naar eigen inzicht aan om het onderdeel te hebben dat u wilt.