Hallo
Alles staat in de titel, ik zou dit kleine pictogram willen verwijderen nadat ik een beperking heb gemaakt op solidworks 2020.
Is iemand dit probleem ooit tegengekomen?
Slts
2020-10-21_08h46_58.jpg
Hallo
Alles staat in de titel, ik zou dit kleine pictogram willen verwijderen nadat ik een beperking heb gemaakt op solidworks 2020.
Is iemand dit probleem ooit tegengekomen?
Slts
Hallo
het is een nieuwe functie voor 2020 waarmee je geen submenu kunt openen (een beetje zoals wanneer je een beperking maakt met de snelle contexuele balk ==> onderdeelselectie A==)> CTRL ==> deel B-selectie. Dit plaatst de onderdelen standaard, behalve dat ze soms in de verkeerde richting staan.
Dit icoontje verdwijnt zodra je je beperking hebt gevalideerd of op iets anders of in de leegte klikt
@Tous Kijk hier op 0:44 ;-) ;-)
Vriendelijke groeten
PS: er zijn tal van nieuwe manieren om de beperkingen met de 2020-versie te doen die veel tijd besparen, het is bijvoorbeeld niet meer nodig om een onderdeel te openen om het in de asm te kopiëren, enz.... We selecteren bijvoorbeeld het gat van het te monteren onderdeel en door het onderdeel vast te houden en over het geheel te bewegen, worden alle gaten geïdentificeerd die bij de selectie horen en wordt het onderdeel a priori gepositioneerd. Dit is geavanceerder dan wat er in de 2019-versie bestaat, zoals centreren op een profiel.
Bedankt voor de info.
Van mijn kant is het vervelend, want na het doen van mijn beperkingen, moet ik één keer in de leegte klikken om door te kunnen gaan, dus als ik meerdere beperkingen aan elkaar rijd, wordt het al snel vervelend.
Het is goed dat solidworks opties toevoegt, maar het zou beter zijn om ze ook te kunnen verwijderen....
Ten slotte denk ik dat ik geen andere keuze zou hebben dan te wennen aan deze nieuwe gadget die van mijn kant nutteloos is.
In feite is het niet nodig om in de leegte te klikken (ikbeantwoordde alleen je vraag hoe je het kunt laten verdwijnen) zodra je iets anders doet (zoals het doen van een andere beperking of een andere actie, het verdwijnt vanzelf) Omdat deze functie alleen is gekoppeld aan de laatste ingestelde beperking.
Vriendelijke groeten
Hallo
Om gerust te stellen @gwygwy het pictogram soms niet verdwijnt, blijft het zelfs op het SW-achtergrondscherm staan nadat het geheel is gesloten.
Je moet even wachten voordat ze verdwijnt en het is deze korte tijd dat ze aanwezig is die me stoort.
Want als de beperking eenmaal is gemaakt, volgt dit pictogram de muis en als ik op een gezicht of iets anders wil klikken, kan ik dat niet.
Net als in de bijgevoegde video wil ik aan het einde op een gezicht klikken, maar dit pictogram verhindert me dit te doen en ik moet opnieuw op het gezicht klikken om het te selecteren.
Om het permanent te laten verdwijnen: klik met de rechtermuisknop in een werkbalk -> Aanpassen en verwijder het vinkje bij "Toon omgekeerde uitlijning" (zie bijlage)
Het probleem is opgelost met de 2020 SP5-update