Transparantie verwijderen bij het bewerken van een onderdeel in de GEÏSOLEERD-modus

Met Solidworks 2014 SP2.0, wanneer ik twee onderdelen in een assembly isoleer en vervolgens een van de twee onderdelen bewerk.

Ik wil graag dat het stuk dat niet is bewerkt, niet transparant is (zie bijgevoegd bestand)

Deze optie is beschikbaar wanneer de kamers niet geïsoleerd zijn, maar waar is de optie in de geïsoleerde modus?

editer_une_piece_isolee.jpg

Probeer het 5e pictogram op uw scherm dat 3 rechthoeken vertegenwoordigt (jong, groen en blauw) "Transparantie van de montage".

Edit: OEPS inderdaad het commando is actief, maar werkt niet als je de onderdelen isoleert. En ik ben op 2013... Bug opgenomen bij SolidWorks?

Hallo

Waarom schakelt u de transparantie niet volledig uit bij het bewerken van een onderdeel.

Extra/Option/Weergave Selectie 

@+

edition.png
1 like

Misschien door het creëren van een display state, maar anders zie ik niet

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_Creating_a_New_Display_State.htm?id=3ee1262850904943bf16c5f4fd0c0140#Pg0

Stomme vraag, maar wat is het nut ervan

Bewerk het onderdeel in de geïsoleerde modus.................. Gewoon openmaken, toch?

@+ ;-)

Het is een bug denk ik, zoals benoi.lf zegt... Omdat er geen dekking wordt weergegeven in de geïsoleerde modus, zelfs niet als de juiste opties zijn aangevinkt.

transparence_vs_opaque.jpg

Soms, als je in een enorme assemblage werkt, moet je twee onderdelen isoleren om ze naar elkaar te laten verwijzen,

Dus op dit moment gebruiken we deze methode. Persoonlijk gebruik ik het niet, de vraag is voor een collega.

1 like

Re

Ha ja inderdaad.

Deed het niet in de oudere versies?

Als dat zo is, moet u de informatie melden aan uw wederverkoper, zodat hij de bug aan SolidWorks kan melden.

@gt22: het bewerken van een onderdeel stelt u in staat om de wijziging uit de assemblage aan te brengen en in het bijzonder om aan een ander onderdeel van de assemblage te kunnen bevestigen en door te isoleren kunt u alleen de betreffende "n" -onderdelen op het scherm houden in plaats van de hele machine te bekijken. Dus ik vind de aanpak heel logisch, toch?

@+

Het lijkt geen simpele bug te zijn, want als ik het opnieuw controleer, heb ik het tegenovergestelde probleem van @tsimard: als ik een geïsoleerd deel bewerk, is het noodzakelijkerwijs ondoorzichtig en kan ik het niet transparant maken.