Ik gebruik de visualisatietool om de aangepaste eigenschappen van de onderdelen uit de assemblage te bewerken. Het voordeel is de snelheid en het zicht op de kamer ernaast.
Wanneer ik mijn assemblage registreer, wordt er echter geen rekening gehouden met de wijzigingen van de onderdelen, op zeldzame uitzonderingen na.
Naar dit probleem werd verwezen in de 2018-release van Solidworks. Het is tot op heden nog steeds niet opgelost (Solidworks 2021) en dat is jammer.
Ik moet toegeven dat het heel praktisch was. En ik ken op dit moment geen effectieve alternatieven.
Ik ben op zoek naar de KB die bij dit probleem hoort, maar ik kan geen verbinding maken met het Solidworks-portaal (ook daar hebben ze wat correctiewerk te doen...).
Voor uw klik op "dit antwoord loste mijn probleem op" is het aan u, het probleem is niet opgelost, maar Solidworks lijkt geen haast te hebben om een oplossing te vinden. Zo voorkom je echter dat je wordt lastiggevallen door LYNKOA, die niet echt van onopgeloste discussies houdt.
Ik kan zelfs het verzoek tot herziening over dit onderwerp niet meer vinden. (SR en niet KB zoals vermeld in mijn vorige bericht)
Wel een heel kleine voorsprong (SolidWorks 2020 helpt) maar ik geloof er niet echt in....
Reageer op het ticket dat ik op hetzelfde moment als dit onderwerp ben gestart:
Volgens de feedback van SOLIDWORKS is dit inderdaad een bug die in 2017 is gemeld en als opgelost is gemarkeerd voor de 2022-versie van SOLIDWORKS, (SPR: 1134878 - 'Het is niet mogelijk om het wijzigen van een aangepaste eigenschap in de kolom van Assembly Visualization te behouden')
Zoals aangegeven in het antwoord van de ontwikkelaar, zullen er vandaag geen andere oplossingen zijn dan twee die het onroerend goed direct in de kamer wijzigen