Registratie van het lichaam

Hallo!

Bij het maken van een centrale trapboom moet ik mijn buizen van de trapboom naar IGS exporteren om ze naar het lasersnijden te sturen, ik moet ze ook 1 voor 1 opslaan met de functie voor het opslaan van lichamen en elke parallelle buis terugplaatsen op de xyz-as, anders herkent mijn snijsoftware het niet. (Wij werken met TubeT laser, een Chinese software....)

Soms gaat de registratie van lichamen vlot maar krijg ik deze melding die soms verschijnt (C:/programfiles/solidworkscorp/solidworks/.sldprt. De bovenstaande bestandsnaam is ongeldig) en ik kan niet opslaan zoals ik wil. Is iemand dit probleem ooit tegengekomen?

Bijgevoegd is de schermafbeelding die niet erg duidelijk is

2020-11-13.png
1 like

Hallo Benjamin

Zo'n idee!

Uw software is Chinees en misschien hebben ze niet alle unicode-tekens geleverd. Ik ben een keer zo voor de gek gehouden met stukken uit Turkije die ongebruikelijke tekens gebruikten in onze lengte- en breedtegraden.

Probeer alles met een hoofdletter te schrijven (geen letters met accenten) zonder witruimte (te vervangen door -  ). Je kunt het recalcitrante deel proberen :-)

Vriendelijke groeten

5 likes

Welkom @Zozo_mp 

Ik heb je truc geprobeerd, maar het werkt ook niet

Hallo 

U kunt proberen naar de solidworks-map te gaan (C: progamfiles/Solidworkscorp/solidworks) 

Klik met de rechtermuisknop op de map ->Eigenschappen -> tabblad Beveiliging ->Bewerken en selecteer "volledig beheer" geldig, sluiten en testen,

Als het niet werkt, voer dan de bewerking uit door terug te gaan naar de solidworkscorp-map 

Fijne dag 

1 like

Het werkte! Heel erg bedankt @theo.cuadrado 

1 like