Bestand opslaan en fout

Hoi allemaal!

Ik heb sinds gisteren een groot probleem op Solidworks dat ik nog nooit eerder heb gehad.

Ik werk aan een plaatwerkonderdeel met geïntegreerde inzetstukken dankzij de functie "invoegen > onderdelen". Om alles uit te leggen, wil ik een inzetstuk veranderen om het te vervangen door een ander, ik verwijder het en ik plaats het nieuwe. Ik klik op de diskette om op te slaan, ik sluit mijn stuk en daar verschijnt het volgende bericht: "Gewijzigde documenten opslaan: Een of meer documenten die als gevolg van deze bewerking zijn gesloten, zijn gewijzigd, met 2 keuzes: 1) Alles opslaan of 2) Niet opslaan"

Als ik op "alles opslaan" klik, sluit mijn bestand niet, als ik op "Niet opslaan" klik, wordt het bestand gesloten, maar wordt er geen rekening gehouden met de wijziging...

Het is nogal verrassend om een verzoek tot registratie te krijgen terwijl ik al heb opgenomen voordat ik mijn kamer sluit. Ik merkte ook dat wanneer ik mijn kamer open, deze ook een inzetstuk opent dat in deze kamer is geïntegreerd.

Dit belemmert me enorm omdat alle aangebrachte veranderingen verloren gaan, ik kan niet vooruit komen in mijn werk><

Bedankt voor uw mening en/of antwoorden.

Hallo

Ik denk dat we de externe verwijzingen moeten doorbreken, zie hier:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_LIST_EXTREFS.htm

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Locking_and_Breaking_External_References.htm

1 like

Bedankt voor je antwoord, ik heb het net geprobeerd, altijd hetzelfde probleem...

Hallo

Wanneer u op "alles opslaan" klikt, is het geen kwestie van registratietijd?

Een andere optie die mij is overkomen: er wordt een venster buiten het scherm geopend en om validatie gevraagd. Oplossing: als 2 schermen er maar één verbinden, verander dan anders de weergave

Voor meer informatie moet het nog steeds gerelateerd zijn aan externe verwijzingen.

Ik probeer het onderdeel in de bovenliggende assembly te bewerken, en ik krijg de volgende melding: "dit onderdeel heeft functies die zijn gedefinieerd in de context van een andere assembly (...) Je kunt het onderdeel bewerken, maar je kunt geen externe verwijzingen maken naar de componenten in de huidige assemblage."

Ik zie geen probleem met de deadline voor registratie. Ik heb geprobeerd op een enkel scherm te projecteren en ik heb geen ander raam open, ik heb nog steeds hetzelfde probleem...

Ik denk dat ik dit stuk nog een keer ga doen, het zal me minder tijd kosten dan mijn geest te martelen, in de hoop dat het werkt >< het probleem is dat hetzelfde gebeurt met mijn collega...

Vreemd dat het "breken van externe verwijzingen" het probleem niet oplost .

Is het mogelijk om een samenstelling mee te nemen om te testen?

Anders, ja, het is waarschijnlijk sneller om de kamer opnieuw in te richten...

Hallo, ik weet niet of je een archiefkluis hebt, maar het archiveren en opnieuw uitpakken van het bestand heeft me een paar keer van soortgelijke problemen gered.

Vriendelijke groeten

Ik kan geen take-away comp leveren, omdat het een professionele montage is voor mijn bedrijf... Ik deed het lokaal op mijn computer, ik zie hetzelfde probleem, en mijn collega ook op andere assemblages... We gaan uit ons dak!

We hebben geen archiefkluis, behalve een systeem van evolutie-index op basis van onze voortgang.

Bedankt voor uw antwoorden in ieder geval, ook al is het probleem er op dit moment nog steeds.

Weet je zeker dat je geen koppeling hebt tussen je 2 pc's? Werk je aan hetzelfde project? Hebben de oude en nieuwe insert dezelfde naam, dezelfde configuratie?

Ik heb het geprobeerd:

Maak een gelast constructiedeel, schuif een schroef in dit onderdeel => maak een afgeleid onderdeel.

Verwijder de schroef en vervang deze door een andere

Sluiten en opslaan => geen probleem in SW2015

Welke versie van Solidworks gebruik je???? want met de 2012 had ik verschillende problemen met de import van onderdelen! Gelukkig is een groot deel daarvan opgelost in 2015 SP5.0.

Vriendelijke groeten

Hallo

Een snelle test

Controleer in Extra, Opties, Foutmelding alle berichten opnieuw zodat ze niet meer worden genegeerd en probeer het opnieuw.

Fijne dag

Mick

1 like

We hebben geen koppeling tussen onze 2 pc's omdat we lokaal en op twee verschillende assemblages werken.

Ik heb een afhaalmaaltijd compositie gemaakt van de ober naar mijn pand, met een voorvoegsel om niet te verwarren en geen puinhoop te maken van de links, zoals ik altijd deed, en het werkte altijd goed:)

Onlangs zijn we overgestapt op de 2016 versie. Ik heb zojuist de SP2.0-updates geïnstalleerd om te zien of het iets verandert. Vreemd genoeg had ik dit soort problemen vorige week niet toen ik al onder deze versie zat...

Ik zal het verhaal proberen van het controleren van alle berichten in Tools > Options

Nou, na het installeren van SP2.0 heb ik het probleem niet meer... Ik hoop dat het niet terugkomt, bedankt allemaal voor jullie hulp en een fijne dag!

Probleem opgelost met de installatie van SP2.0

1 like