Hier is mijn vraag: ik wou dat ik de SOLIDWORKS-afdrukvoorkeuren kon wijzigen wanneer ik mijn plan opsla als PDF (of andere oplossingen).
We gebruiken de compositietool om mee te nemen voor elk nieuw project (uitgaande van verschillende eerdere projecten), zodra het project klaar is, slaan we het op in PDF om het daarna op papier in A4 af te drukken.
De plansjablonen zijn gemaakt in A3 en daarom zijn ze bij het opslaan van PDF en het vervolgens afdrukken van de plannen op papier, in A3.
(Ik weet dat je op dit moment de afdrukvoorkeur kunt wijzigen, maar meestal vergeten mensen het en dus gooien we veel A3-papier weg, wat pijn doet aan onze kleine bomen, daarom drukken we ze nu op A4).
Van mijn kant gebruik ik dit programma om PDF's te maken https://www.pdfforge.org/pdfcreator
Er wordt een printer gemaakt die u automatisch kunt configureren in het formaat dat u wilt Ik heb echter nog steeds de oude versie, maar ik denk dat ze de nieuwe versie hebben verbeterd :)
We gebruiken deze software ook, maar hebben een probleem met de configuratie, bij het afdrukken van PDF zijn de regel- en tekstafdrukken van zeer slechte kwaliteit.
We hebben echter een andere software gevonden die veel scherper afdrukt en de bestandsgrootte wordt bijna gedeeld door 3 (PDF X-Change lite )