Inderdaad, ik zou graag een opname willen maken van onderdelen in STL/stp of igs met configuraties rechtstreeks uit een assemblage. Zo heb ik deze robot in elkaar gezet die 3D printbaar is: https://grabcad.com/library/darwin-mini-1
Ik heb dus nogal wat onderdelen die een rechts/links configuratie hebben en het omzetten van bestanden naar STL, stp of igs kost elke keer tijd. Dus ik ben op zoek naar een manier, hetzij via een macro of een software om dit te doen.
Wat ik ook graag zou willen, is om het deel in stl te hebben volgens deze naam: "nom_configuration" + "onderdeelnaam" .stl
Hoi, ik begrijp niet waar je vastzit. Heb je een goede kennis van VBA-programmering?
Ik denk dat je bijna alle kaarten in je hand hebt, en ik dacht dat het probleem niet direct verband hield met de vorige vraag van OA.
Het probleem is dat ik niet al te veel kennis heb van VBA-programmering. Ik begrijp de code min of meer, maar van daar naar het schrijven van de code om aan mijn behoeften te voldoen, is een grote stap :)
Oké sorry dat we elkaar toen verkeerd begrepen hebben, want in je laatste antwoord op de andere vraag schreef je "ik moet nog aanpassen" en ik dacht dat je daarna nog iets anders vroeg. Ik heb niet echt tijd om een macro te testen en het is niet mijn gewoonte om volledige macro's te schrijven. Probeer het en stel de vragen waar je vastloopt! Het is door fouten te maken dat je leert en de VBA is in veel gevallen erg handig.
Om te zien of iemand hier wil je deze macro te maken, zo niet, dan moet je inderdaad via hulpprogramma's zoals Batch Converter gaan. Uit mijn hoofd is de licentie voor BatchConverter alleen al 69€ (maar ik kan je de macro maken voor minder dan dat :-p)