Opslaan als pdf met keuze van map

Hallo

Ik ben op zoek naar een macro waarmee ik een geopende tekening in pdf kan opslaan met de keuze van de opnamemap (indien mogelijk, venster open met de map met "PDF" in de titel, deze bevindt zich boven de map met de betreffende tekening).

Bij voorbaat dank

Hallo

Hier is een macro die aan uw behoeften voldoet.

pdf_dxf_dwg-explo.swp

Of anders is er ook deze

macro_pdf_enregistrer_sous.swp
1 like

Hallo

Er zijn er al een aantal beschikbaar op het forum, zie https://www.lynkoa.com/search/macro%20PDF%20enregistrer%20sous?type[0]=alle&pages_search=1 maar, wees voorzichtig, elke macro is gemaakt om aan een zeer specifieke behoefte te voldoen, het beste is om te beginnen met een bestaande macro en deze aan te passen aan uw behoeften of om de taakplanner te gebruiken -> bestanden te exporteren om massaverwerking in verborgen tijd uit te voeren.

Vriendelijke groeten

De tweede is niet slecht...

Behalve dat ik het adres van de map moet kopiëren en plakken om het conversievenster in te vullen....

Wetende dat ik de macro start van een open schot ....

Is het mogelijk dat beide vakjes voorgevuld zijn... En bij voorkeur door het adres dat overeenkomt met het bestand van twee niveaus boven het adres dat de betreffende tekening bevat, open? 

Of als het echt ingewikkeld is... in ieder geval het adres van de map met de geopende tekening, een simpele schrapping van de laatste tekens volstaat dan?

Hallo

Te testen en aan te vullen met foutbeheer etc etc ...

Vriendelijke groeten

macro_pdf_enregistrer_sous-2.swp
1 like

Perfecte d.roger... Bedankt!

Rechtvaardig... Hoe kan ik een ander niveau  van het bestand bereiken? Op welke voorraad speel ik?

Hallo

Je voegt de regels toe:

lgFichier = InStrRev(stpath, "\", -1, vbTextCompare) - 1
If lgFichier > 0 Then
     stpath = Left(stpath, lgFichier)
End If

na de reeds bestaande.

Vriendelijke groeten

1 like

Het enige wat ik hoef te doen is iets toe te voegen om ze ook in dwg te doen en het is nikel! Ik neem de lijnen van een andere macro?

En puistjes krijgen... Ik zal proberen dat te vinden...

Zorg er voor dat u de macro wijzigt om op zijn minst foutafhandeling toe te voegen ...

Voor knoppen in Solidworks, zie hier.

Vriendelijke groeten

Ik ga sleutelen maar ik weet niet of het me gaat lukken.... Ik zal zien

Nogmaals bedankt

...

Om de waarheid te zeggen... Ik raak een beetje verdwaald... Ik wilde de naam van de Europarlementariër voor de titel van het pdf-document... maar ik kan het niet...

Toen probeerde ik een macro te integreren die de dwg doet ... maar niet succesvol... ruiken...

Dus wat betreft foutenbeheer ! Niet eens de moeite waard!

Ik heb echt moeite met VBA

Hier is een macroversie waarmee u het volgende kunt doen:

- kies de doelmap voor de PDF's (vanaf 3 niveaus boven de SLDDRW).

- sla alle bladen van een plan op als PDF.

- kies de doelmap van de DWG (vanaf 3 niveaus boven de SLDDRW).

- Sla het plan op in DWG.

Vriendelijke groeten

macro_pdf-dwg_enregistrer_sous.swp
2 likes

Om de annotatie "bladnummer" op het pdf-document op te heffen... Wat moet ik verwijderen? Wetende dat mijn plannen altijd maar één blad hebben, misschien de regels schrappen die betrekking hebben op het aantal bladen?

Hallo

U kunt de regels verwijderen:

vSheets = swModel.GetSheetNames
Voor i = 1 TB swModel.GetSheetCount
swModel.ActivateSheet vSheets(i - 1)

en:

volgende i

Als u niet meer door alle bladen in het plan wilt bladeren en de regel wilt toevoegen, gaat u als volgt te werk:

swFileName = Links(swFileName, Len(swFileName) - 11)

Na de regels:

swModel.ViewZoomtofit2
swFileName = swModel.GetTitle

om de aanduiding van het bladnummer te verwijderen.

Vriendelijke groeten

Perfecto nogmaals bedankt...