Neem alle configuraties van een ruimte in 1 keer individueel op

Hallo

Ik heb een bestand met configuraties en afgeleide configuraties, is het mogelijk om in 1 keer in STL-formaat op te slaan en onafhankelijke bestanden te maken met de naam van de configuratie? 

1 like

Hallo

Voor assemblages vink je in de STL-exportopties de optie "Alle componenten opslaan" aan........ " :

Dan kun je een macro als deze gebruiken:

Dim swApp As Object

Dim Part As Object
Dim boolstatus As Boolean

Sub main()

Set swApp = Application.SldWorks
Set Part = swApp.ActiveDoc

Dim V As Variant
V = swApp.GetConfigurationNames(Part.GetPathName)

Dim i As Long
For i = 0 To UBound(V)
    boolstatus = Part.ShowConfiguration2(V(i))
    longstatus = Part.SaveAs3(Part.GetPathName & "-" & V(i) & ".STL", 0, 0)
Next

End Sub

Vriendelijke groeten

1 like

Ik zit niet in een assembly maar in een onderdeelbestand 

Hallo

De macro van d.roger werkt dus perfect en voldoet volledig aan uw verzoek.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Ja, de manipulatie in de opties mag alleen worden gedaan voor de assemblages, als je de macro op onderdelen gebruikt, moet deze werken zoals het hoort en hoef je niet in te grijpen in de opties.

Vriendelijke groeten

Ik werk in een omgeving die me nooit vraagt om macro's te maken. Ik heb nog nooit een macro gebruikt, kun je me laten zien of me een tutorial maken om te weten hoe ik deze macro moet invoegen? Waar te gebruiken? 

Hallo

Hier is het macrobestand bijgevoegd en voor de installatie kunt u de tutorials volgen die HIER of HIER te vinden zijn.

Vriendelijke groeten

macroexportstlmulticonfig5.swp
4 likes

Dank je wel d.roger !!

Hallo

Bedankt voor het script. Ik stuur het pictogram in dat ik heb gemaakt om het te illustreren.

Ook wil ik het script wijzigen om de . SLDPRT die automatisch start. Maar als ik de code open, is hij onleesbaar, omdat ik niet kan vinden hoe hij is gecodeerd.

Bij voorbaat dank,

icon.bmp

Hallo

Dit is de standaardcodering van Solidworks-macro's, dus om het te bewerken, zie HIER.

Vriendelijke groeten

Hallo allemaal, bedankt voor de macro. In mijn geval wil ik Step-bestanden opslaan met de naam van de configuratie. Ik heb de macro goed geïnstalleerd, ik heb hem getest, ik zie dat er iets gebeurt en dat sw alle configuraties doorneemt. Maar hoe maak je de opname, bepaal je het formaat en waar je gaat opnemen?... Bij voorbaat dank voor uw hulp.

@Benja,

Voor het bestandspad, de bestandsnaam en de bestandsextensie staat alles in de onderstaande regel:

longstatus = Part.SaveAs3(Part.GetPathName & "-" & V(i) & ". STL", 0, 0)

Vriendelijke groeten

Heel erg bedankt d.roger voor je hulp!
Ik vraag me echter af: aangezien mesh-opties niet zijn gespecificeerd in uw macro, welke waarden worden dan gebruikt? Zijn dit degenen die zijn gespecificeerd in de laatste export die "met de hand" is gedaan?

Hallo
Ik zal voor hem antwoorden, maar ja, het behoudt de instelling van de post. Van mijn kant forceer ik de configuratie zodat iedereen dezelfde manier heeft om de exports uit te voeren.

2 likes