Enterprise PDM: Configureren @

Hallo

we hebben van tijd tot tijd een probleem met EPDM dat we "oplossen" maar niet begrijpen:

Op sommige items is het niet mogelijk om de status "Overgangsvoorwaarden niet vervuld" te wijzigen. De oplossing komt door de @-configuratie weer te geven en vervolgens onze muntenteller minimaal te vullen.

Als ik het goed begrepen heb, is de @ configuratie intrinsiek aan het bestand en is niet gerelateerd aan de andere configuraties (Standaard ...).

Heeft iemand ooit dit soort problemen gehad en heb je ze opgelost?

PS: Ik wil erop wijzen dat het probleem niet vaak voorkomt. Bij het nemen van een nieuw item (dat vanavond "opslaan als" of het maken van een nieuw item), doet het probleem zich bijna nooit voor ! 

EPDM is geen programma dat door Solidworks en voor Solidworks is ontwikkeld, maar een software die Solidworks heeft overgenomen.

Dit verklaart deels het feit dat een bepaald aantal functies nog niet goed beheerd zijn tussen EPDM en Solidworks (revisietabel, configuraties, etc.).

@ komt overeen met de eigenschappen die betrekking hebben op de bestanden. Voor EPDM wordt het op dezelfde manier beheerd als die met betrekking tot configuraties, terwijl het anders wordt geïdentificeerd in SolidWorks. Om ervoor te zorgen dat EPDM nog steeds de eigenschappen van het bestand kan beheren, hadden ze het briljante idee om dezelfde beheermodus te gebruiken als voor de configuraties, maar een valse naam aan dit tabblad te geven (die de configuraties niet kunnen hebben omdat het een speciaal teken is).

Dus heb ik dagen besteed aan het configureren van het boek, zodat EPDM nergens plezier heeft met het maken van eigenschappen (we hebben eigenschappen die verband houden met het bestand en andere die verband houden met de configuraties)

In EPDM Windows Verkenner is het eerste tabblad het voorbeeld. Als u de variabelenweergave inschakelt, ziet u dat EPDM variabelen verwerkt voor alle configuraties (inclusief de @ die overeenkomt met de eigenschappen van de bestanden).

Het kan zijn dat je een voorwaarde in je workflow hebt die verwijst naar een variabele en dat die variabele in sommige bestanden niet correct is ingevuld (vandaar een schijnbaar willekeurige bug).

Als je het wilt weten, moet je de overgang in de workflow in de beheerderstool bewerken om te zien of je bepaalde voorwaarden hebt.

Normaal gesproken zou u over de nodige hulpmiddelen moeten beschikken om uw probleem op te lossen

Bedankt voor dit zeer precieze antwoord!

Ik denk dat het uit de workflow komt, maar als beheerder van SW/EPDM voor 2 maanden, ben ik nog steeds aan het ontdekken. Ik ga blijven graven en naar de variabelen kijken.

Bedankt voor je uitleg!