Dikte van het bestuurde plaatwerk

Heren, Goedemorgen;

Ik zou graag de dikte van een plaatwerk willen controleren, uit gewoonte doorloop ik een vergelijking van het type  Epaisseur@Tolerie1="Epaisseur@RefExternes" of door een globale variabele, of direct door beperkingen die een andere schets volgen, maar hier kan ik het niet.

Te zien op de pyjama.

Als je een idee hebt, zie ik niet in waarom het niet kan!

Bij voorbaat dank

epaisseurtolepilotee.jpg

Een truc die ik gebruik: bij de eerste functie die de dikte van de plaat tekent, klik ik met de rechtermuisknop op "linkwaarden" op de diktedimensie, en voer ik de naam "Dikte" in (niets anders).

En plots kan ik bij elke volgende dunne extrusie "link naar dikte" aanvinken in de extrusiefunctie. Heel praktisch.

Als het een eenvoudige extrusie is, klik ik met de rechtermuisknop op de afmeting die de dikte geeft, "Link Values " en selecteer ik opnieuw "Dikte".

Zie afbeelding.

screenshot067.jpg

Het probleem is dus dat in feite mijn "External Ref"-schets, aan het begin van mijn stuk, in een assemblage wordt gedreven. Dus de diktedimensie die ik uit deze schets haal, wordt gecontroleerd (en ik wil dat dat zo blijft!). Het is echter onmogelijk om de waarden van een gecontroleerde dimensie te "koppelen".

Ik vraag me af of ik niet voor klassiek volume ga (geen plaatwerk) en daarna het vouwen doe. Maar dat is geen erg academische oplossing!

Hallo 

Op welke versie van SolidWorks gebruik je omdat er sinds 2012 veel is veranderd?

Kun je aangeven wat je precies niet kunt doen?

@+

Hallo

Probeer misschien uit te gaan van een volume dat de vorm heeft van het profiel van uw gebogen plaat (of niet), terwijl de plaatdikte gekoppeld is aan het segment van de RefExternes. Verander het geheel vervolgens in plaatwerk.

1 like

Een kleine vraag uit nieuwsgierigheid: wat is het nut van de verwijzing naar een assemblage om de dikte van een gebogen plaat te controleren?

Ik ga een beetje in de richting van @coyote, tot de versie van 2011 kon je alleen een gebogen lichaam hebben. Sinds 2012 kunnen we er meerdere hebben en de methode gebruiken die ik in de eerste post noemde.

Dank u, heren;

Voorlopig ben ik op SOLID2012 maar daar zal snel verandering in moeten komen.

Ik heb de oplossing van Tomalam gebruikt!

Mijn dikte werd geleid door een algemene schets die een set plaatwerkdelen en massieve onderdelen begeleidt. Door volumeonderdelen om te zetten naar plaatwerk na de "referentieplug" kon ik veel problemen oplossen!

Bedankt!

Voor mij is het beter om de onderdelen in volume te maken en vervolgens om te zetten naar plaatwerk

@+ -)

1 like