[EPDM] Hoe voeg ik automatische goedkeuringsvariabelen toe aan bestandsvalidatie?

Hallo

Het lukt me niet om de goedkeuringsvariabelen automatisch in te schakelen bij het valideren van een EPDM-bestand.

De variabelen Fiatteur en Goedkeuringsdatum zijn in eerste instantie gemaakt, ik heb deze variabelen toegevoegd in Overgangsacties, maar er gebeurt niets wanneer ik op een bestand test.

Er moet iets zijn dat ik niet doe of verkeerd doe.

Bijgevoegde afbeelding: op de achtergrond de datamap met deze variabelen en voor de EPDM-administratietabel met deze variabelen en de transitacties.

Naar jouw advies ;-) Bedankt

Antho

ajout_variable_dapprobation_en_automatique.jpg

Hallo

Zouden de variabelen geen zogenaamde "vrije" variabelen zijn die alleen informatie krijgen tijdens een extractie?

Worden de variabelen anders toegewezen aan bestandseigenschappen?

Nee, variabelen zijn niet aangevinkt als "vrij".

Hier is een afbeelding met de bewerking van deze 2 variabelen:

variables.jpg

Ik kende de $prpsheet verklaring in de variabelen niet, maar ik denk niet dat het daar vandaan komt.

Aan de andere kant heb je uit het geheugen extractierechten nodig op de aankomststatus om het bestand te kunnen wijzigen. Als er geen rechten zijn, gebeurt er niets.

Ik heb de rechten gewijzigd door de extractie toe te voegen aan de aankomststatus "ARTICLE_VALIDE", maar het verandert niets.

Is dit waar u zei dat u deze rechten moest wijzigen ? :

article_valide_proprietes.jpg

Ja, het is goed in deze interface, je moet de extractie toestaan op de verschillende groepen die zullen valideren, maar het bestandsrecht moet het ook toestaan.

Naar mijn mening moet je een stap in je workflow toevoegen, want zoals het er nu uitziet, zal je document, als het eenmaal geldig is, extraheerbaar zijn en het lijkt me inconsistent.

1 like

Hallo

Hoe wordt uw "JAN_APPROBATEUR"-waarde verkregen, omdat ik deze oplossing niet gebruik voor variabelen die overeenkomen met de naam en de datum van goedkeuring, ik gebruik de "systeem"-waarde

Goedgekeurd op = %date% wat overeenkomt met de datum van de actie
Goedgekeurd door = %userdata%, wat in mijn geval het trigram van de gebruiker is en dat wordt ingevuld in de gebruikerseigenschappen onder "gebruikersgegevens"

3 likes

Ja, het was om te proberen dat ik dit deed, maar het mag niet kunnen worden geëxtraheerd als het eenmaal gevalideerd is, ja!

Ik realiseerde me net dat we meerdere workflows hebben en dat ik niet op de juiste manier zat, maar het probleem is hetzelfde bij deze.

JAN-APPROBATOR en JAN_DATE_APPROBATION zijn variabelen die in de EPDM zijn gemaakt en die zijn opgenomen in de datakaart en in het vlakblok. Op dit moment is de enige manier om ze te laten verschijnen, deze in te voeren via de gegevenskaart van het bestand

Hier is een afbeelding met de juiste flow en de bijbehorende variabelen:

flux__variables.jpg

Een 2e klein onderwerp, de modifier en wijzigingsdatumwaarden die goed worden bijgewerkt, maar de datum is in de vorm JAAR-MAAND-DAG, hoe deze weer te geven in DAG-MAAND-JAAR, wetende dat het een EPMD-variabele is die op dezelfde manier werkt als hierboven uitgelegd.

In de overgangsactie is de waarde : %date%

Uh, dus ik heb de indruk dat je achteruit werkt.

De stam is bi-directioneel (link in beide richtingen). Kortom, je krijgt de waarde van een variabele om deze terug te brengen tot dezelfde variabele.

De wijziging, die op hetzelfde principe is gebaseerd, werkt echter...

Voor de datum klikt u in de administratie met de rechtermuisknop op de naam van de kluis en vervolgens op eigenschap en wijzigt u de datumnotatie.

1 like

Bedankt voor het formaat van de datum ;-)

Ik ben geslaagd in de goedkeuring, ik stel alles hetzelfde in als de wijziging die werkt met de juiste waarden (%date en %user%) en het werkt.

Probleem opgelost!

action_de_transition_modification_avec_indice.jpg