EPDM Search Map Editor - Zoeken op meerdere criteria

Hallo

In de EPDM-beheertool ben ik een zoekkaart aan het bewerken.

Deze werkt perfect. Voor een variabele zou ik echter graag meerdere mogelijkheden als zoekcriterium willen kunnen selecteren, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen...

Laat het me uitleggen, ik heb momenteel een vervolgkeuzelijst met onze projectstatussen: open, gesloten, bestelling in behandeling, verloren, enz

Als ik momenteel "gesloten" kies, worden alle bestanden weergegeven met de zoekvariabele "Workflow - statusnaam" ingesteld op "gesloten".

Ik wil echter alle bestanden laten zien waarvan de waarde "gesloten", maar ook "open" is.
Is er een mogelijkheid om een zoekopdracht uit te voeren met een multi-criterium voor een variabele? En zo ja, hoe selecteer je deze waarden uit een lijst voor deze variabele?
Inderdaad, zelfs als u een bewerkbare zonelijst gebruikt, kunt u slechts één waarde kiezen.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.

Bij voorbaat dank

Vriendelijke groeten

Hallo

Aangezien u zoekt op workflowstatus, staat het vervolgkeuzemenu niet toe dat u een bewerkbare lijst heeft.
Ik heb het snel getest en de enige oplossing die ik op dit moment zie, is om de gewenste zoekcriteria direct in de vervolgkeuzelijst aan te maken.
Dit is wat ik bijvoorbeeld deed, en het zoekresultaat voldoet inderdaad aan dit dubbele criterium.

Dezelfde logica is van toepassing op alles wat multi-criteria is voor een bepaalde variabele.
De operatoren " of " en " en " worden beschreven op deze " pagina " van de online help: De operatoren EN, OR en NIET gebruiken in Search - 2022 - SOLIDWORKS PDM Help 

2 likes

Hallo Cyril,

Bedankt voor je zeer expliciete bericht en je snelle reactie!!
Dankzij jou heb ik geleerd dat het mogelijk was om in deze gevallen logische operatoren te gebruiken, dingen die ik niet wist...

Ik denk dat ik begreep wat je me uitlegde om de interface te omzeilen om een zoekopdracht op meerdere criteria uit te voeren. Echter... Ik krijg het nu niet aan de praat.

Hier is mijn manipulatie in foto's (sorry, de interface is niet erg schoon op deze testbasis ...): zoek naar documenten in de status " INFORMATIEVERZAMELING ", dan "AFGEWEZEN ", dan documenten die in een van deze feeds zouden staan.
Deze laatste zoektocht komt echter leeg bij me terug...

Kunt u mij toevallig vertellen waar mijn fout vandaan komt?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Hallo
Welke versie van EPDM omdat de operators zijn gewijzigd afhankelijk van de versie?

Hallo

We zijn net overgegaan naar 2022. Maar het lijkt coherent gezien de beschrijving van de Solidworks-hulp.
Het is dus niet logisch dat het niet werkt...

Sterker nog, ik realiseerde me net: als ik het typ COLLECTIE INFORMATIE | AFGEWEZEN met het toetsenbord direct in de vervolgkeuzelijst, het werkt, als ik de waarde COLLECTIE-INFORMATIE | AFGEWEZEN in de vervolgkeuzelijst en ik kies het, het werkt niet... Je wordt er gek van!
En als het in de vervolgkeuzelijst staat, moet u dezelfde opnieuw typen zonder spaties voor en na de | om het te laten werken

De eigenaardigheden van Solidworks PDM. Er zijn enkele willekeurige gedragingen, maar in alle theorieën moet er een spatie voor en na zijn, anders wordt het verondersteld de tekst aan te eengeschakeld.