Ruim SolidWorks-menu's op, maak het gebruiksvriendelijker

Hoi allemaal

Hoe ruim ik mijn SolidWorks 2015-menu's op? Ik heb momenteel veel pictogrammen en menu's in het grijs (zie bijlage).

Ik zou graag een mooie software als deze te krijgen: https://www.youtube.com/watch?v=O015nRTzR9E (het is in 2012)

Kortom, het is voor sommigen zeker niet heel belangrijk, maar ik wil het wel ;)!

Bedankt!

barre_outils.jpg

Hallo, klik met de rechtermuisknop op je werkbalk en je schakelt uit wat je niet nodig hebt, groeten;)

2 likes

Bedankt j.besnier, maar het ziet er niet zo duidelijk uit als op de video... Kan de grijze kleur ook veranderd worden?

U personaliseert uw menu's.

Op de video is er alleen de bar: ordermanager, zo lijkt het.

De andere menu's worden niet weergegeven (omdat ze zich al in de managerbalk bevinden) (bijv. de mycadtools-balk, u hebt het tabblad al.

Dus in tools/custom  of in display/toolbars  en je deselecteert de duplicaat.

of klik met de rechtermuisknop (vorige oplossing)

Als dat natuurlijk je vraag is...

En voor de grijze kleur: ik denk niet dat deze kan worden gewijzigd, aangezien dit de functies zijn die beschikbaar zijn, afhankelijk van wat je doet.

1 like

Hoi Aurélien,

Persoonlijk gebruik ik geen vaste werkbalk. Omdat het veel ruimte in beslag neemt en de interface rommelig maakt. Daarnaast heb ik de interface verkleind met alleen de iconen (zonder de tekst).

Ik ben altijd verrast om schermafbeeldingen te zien met werkbalken aan alle kanten

Ik maak gebruik van de ordermanager. Het werkt als Office-producten.

Het past zich aan de huidige activiteit aan, schetst, functioneert...

Dan gebruik ik veel de menu's aan het einde van de aanwijzer die verschijnen met de [S]-toets.

Na maatwerk zijn ze erg praktisch en besparen ze tijd.

capture.png
5 likes

Ben het met @remrem eens,

Al jaren gebruik ik uitsluitend de Order Manager en heb ik deze zojuist aangepast aan mijn behoeften. Alles is gecondenseerd, toegankelijk en altijd op dezelfde plek.

Het heeft ook het voordeel dat het gemakkelijker kan worden verspreid onder andere collega's. Vroeger, met de werkbalken rondom het scherm, was het altijd een onderwerp van discussie als je een nieuwe sldreg uitbracht!

3 likes