Vergelijking in tabel

Ik wil waarden toevoegen in de cellen van een tabel:

Ik kan direct A6+A10 typen en ik heb mijn resultaat.

Maar ik wil graag de functie Som (SUM) gebruiken

Om een kolomonderdeel te selecteren, hebben we ":". Voorbeeld: SOM (A2:A5)

Maar om disjuncte cellen te selecteren, zouden we in theorie "," moeten zetten.

Maar het lijkt niet te werken.

Heeft iemand de juiste walkthrough?

capture.png
Hallo Het is , of ; E n volgens Windows-instellingen
1 like

Hallo

Als je op de tabel klikt verschijnt er een balk, daarin is een vergelijkingsfunctie voorzien.

Moge de kracht met je zijn.

4 likes

@Obi Wan: Ja, ik weet het goed, maar het is door de vergelijking te gebruiken dat ik de som niet kan doen (zie foto's)!

Handmatig werkt het: A6 + A10 geeft het resultaat goed (= 29), niet met Equation die mij geeft wat je op de omcirkelde afbeelding ziet.

@Cyril.f: In de hulp van SW is het de celscheider. Maar het werkt niet (zie afbeeldingen)

Niet veel amateurs op dit moment...

Verrassend gedrag:
- Onder XL is het scheidingsteken "; " op mijn computer
- meestal gebruikt SW XL, maar in dit geval werkt niets (noch , noch ;).

1 like

Ja @stefbeno, raar en ik kan geen anterior vinden voor  komma ","

De punt, de puntkomma, de 2 schuine strepen doen niets

Hallo

Als ik de help nader bekijk, heb ik de indruk dat de somfunctie alleen werkt om een kolom op te tellen zonder te kunnen degroeperen zoals in Excel.

Geen andere oplossing dan de cellen op de klassieke manier toe te voegen A1+A5+A6.... (gecontroleerd met behulp van versies 2014 tot 2017)

1 like

Hallo @alain,

Het is inderdaad raar, ik zal er later naar kijken omdat ik nu veel werk heb.

Aan de andere kant, wat je kunt doen is de toe te voegen rijen onder elkaar plaatsen (regel 1 en 2), je voegt een nieuwe regel (3) in onder 1 en 2, je telt je som op in rij (3) en dan sleep je de rij (3) naar de onderkant van de tabel.

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Bedankt allemaal voor jullie hulp!

We zullen concluderen dat we op dit moment niet weten hoe we beter moeten reageren en daarom geen directe oplossing voor dit probleem.