Vergelijking in een MEP (SW)

Hallo

Ik probeer de waarden van de notities automatisch te maken volgens de schaal van mijn pagina met een vergelijking als deze: 1/'SW-Sheet Scale)'/20

Alleen werkt het niet

Hoe kun je een vergelijking maken in een MEP? De gebruikelijke functie is uiteraard niet beschikbaar.

Is iemand dit probleem ooit tegengekomen?

Bij voorbaat dank!

echelle_mep.jpg

Hallo, het "="-teken ervoor zetten werkt niet?

Wat gebeurt er als u een aangepaste eigenschap maakt, met uw formule erin, en u uw eigenschap terugroept in uw aantekening?

Nee, Bart!

Niets te doen...

Ik heb het geprobeerd via de aangepaste eigenschappen, of rechtstreeks in een notitie, en onmogelijk... Het werkt niet.

Het is verdacht. Hij moet een truc hebben!

1 like

Ik geef toe dat ik hier aan het opdrogen ben.....

Ik ben het aan mijn kant aan het onderzoeken;)

@Lespetitspieds,

Heb je het op al je plannen of is het op aanvraag?

Als het op verzoek is, waarom maakt u dan niet een deel van uw liniaal (eventueel met configuratie om aan te passen aan de verschillende scenario's: een deel van enkele millimeters of een frame van enkele meters) en voegt u een weergave van deze liniaal toe op de schaal van het vel?

3 likes

Ik heb het zelfs geprobeerd door een algemene tabel in te voegen en vervolgens een vergelijking in een van de vakken te plaatsen, maar het lost het niet op!

Hoe dan ook, ik weet niet hoe ik het resultaat zal hebben opgehaald om de waarde aan mijn beoordeling toe te kennen...

@Benoit.LF

Het is helemaal niet dom wat je daar zegt!

In feite is het voor alle niveaus van een bedrijf, dus het evolueert duidelijk volgens wat er op dit niveau is.

Ik ga een test doen.

Dat gezegd hebbende, ik ben niet de enige SW-gebruiker in mijn bedrijf, en in dit geval moet het ook niet iets eenvoudigs te gebruiken blijven.

1 like

"Het is helemaal niet stom wat je daar zegt!" Het overkomt me wel eens... :-D

Op een case..., zie ik..., ik moest het een paar jaar geleden doen voor een klant, ik had er eerst een blok van gemaakt, maar met het risico dat ik het niet zou opschalen. De deeloplossing was het meest betrouwbaar, maar als je de SW-bestanden native moet aanleveren, moet je de ruler.sldprt opgeven! Met wat het kan veroorzaken qua problemen met het coderen van CAD-bestanden!!

En waarom niet... Teken eenvoudig de schaalliniaal (de rechthoek) in een lege weergave en koppel deze weergave vervolgens aan de schaal van het document

Dit zou de grootte van de legenda associatief maken op de schaal van het plan

4 likes

@jfaradon

In feite zou uw oplossing de grootte van de liniaal wijzigen, afhankelijk van de schaal van de pagina.

Hoewel in mijn geval de liniaal altijd hetzelfde is, hoeven alleen de waarden (noten) te veranderen.

Toch bedankt...

1 like

Om de Jfaradon-oplossing te voltooien: 

De lege weergave moet een eigen schaal hebben (aangepaste schaal, dus de eenvoudigste 1/1) en de noot roept de bladschaal aan.