Hallo
Ik ben op zoek om te controleren via een notitie ingevoegd in mijn basemap. Het principe is eenvoudig: er is een "INDEX"-eigenschap in de aangepaste eigenschappen van mijn onderdelen en er is de "Revisie"-eigenschap die specifiek is voor het plan wanneer de wijzigingstabellen worden gebruikt (wat natuurlijk mijn geval is). Dus ik wil deze twee waarden in een notitie vergelijken en als ze gelijk zijn, dan plaatsen we niets en als ze verschillend zijn, dan plaatsen we een bericht. Ik heb naïef geprobeerd een: if ($PRP:"Revision"=$PRPSHEET:"INDEX", "" , "DIFFERENT PLAN INDEX & DIFFERENT PART INDEX") in Excel-modus, maar nee =)! Ik heb een beetje een rondleiding door de forums gedaan, maar ik kan geen informatie vinden over de vergelijkingen in de notities... Ik weet niet eens of dit mogelijk is!?
Herhaal: we hebben myCADtools
Bedankt voor je hulp!
1 like
Hallo
Tenzij ik me vergis, zijn de cijfers "vast", dus het is niet mogelijk om Excel-achtige formules te plaatsen.
Misschien in de vorm van aangepaste eigenschappen als u deze gebruikt om uw bestanden te vullen (niet getest omdat we Solidworks PDM plus macro's hebben die dingen controleren bij het inchecken).
Hallo
Ik ben bang dat je probleem geen eenvoudige oplossing heeft: in principe kan een drw meerdere 3D-modellen (prt en/of asm) aanroepen.
Dus als je SW vraagt om een 2D-eigenschap te vergelijken met een 3D-eigenschap, weet het niet welke 3D moet worden genomen.
Ik kan nauwelijks alleen een macro zien om dit resultaat te krijgen, dus de vraag rijst wanneer ik deze macro moet starten.
Dank u Cyril.f en stefbeno voor uw antwoorden!
Ik vermoedde iets dergelijks en ik dacht aan een macro, maar inderdaad => wanneer deze te starten? De gebruiker zou het niet moeten doen omdat er vergissingen zullen zijn.
Zou myCADtools een tool hebben waarmee ik dit kan doen?
1 like