Vergelijking: Verwijder de lineaire herhalingsfunctie als =1

Hallo allemaal en een gelukkig nieuwjaar! (het is nooit te laat)

Ik zit vast op mijn 3D. Inderdaad, ik heb een vergelijking om het aantal herhalingen van een functie te verhogen op basis van mijn lengte. Het probleem doet zich voor wanneer het aantal herhalingen gelijk is aan 1.

Dus heb ik een vergelijking gemaakt om de herhalingsfunctie te verwijderen als deze gelijk is aan 1, maar er is een fout: "De volgende vergelijkingen kunnen niet worden geëvalueerd vanwege verwijderde/ongeldige kansen: Vergelijking 18: \t"Lineaire herhaling8"= IIF ( "lineaire D1@Répétition 8" < 2 , "onderdrukt" , "Niet onderdrukt" "

Een oplossing?

eq_supp_repet.jpg

Maak een tussenliggende variabele aan (voor de test) en forceer het resultaat van het aantal herhalingen naar 2 om de functie te kunnen verwijderen?

2 likes

Goed idee!

En hoe kan ik dat programmeren?

Laat dus de vergelijking als =1 staan, maar maak parallel een opvulfunctie.

Moge de kracht met je zijn.

Dat wil zeggen?

Hallo

Zoiets?

"Lineaire herhaling8"= IIF( "D1@Répétition lineair8"  + 0,5 < 2 , "onderdrukt" , "niet-onderdrukt" "

Zodat het nooit gelijk is aan 1.

Aan de andere kant, als u dimensies hebt verwijderd na het verwijderen van uw functie, krijgt u nog steeds een fout als ze in andere formules worden gebruikt. U zou deze referentiedimensies moeten vervangen door eigenschappen, het zou gemakkelijker zijn, of u zou een functie moeten aansturen die het resultaat van deze herhaling indien mogelijk verwijdert.

2 likes

1- Wat is deze functie?

In het geval dat het een gat is (als ik het goed begrepen heb), als de herhaling =1 is, geeft het een gat dat je niet wilt, maar dat je niet kunt verwijderen met het risico de rest te verwijderen.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

OBI WAN: Het is een kwestie die ik herhaal. Inderdaad, het gat achteraf "opvullen" is misschien een idee, maar het is niet erg schoon in de boom. Ik ga de tijd nemen om iets anders te vinden.

A.Leblanc: Uw versie verandert niets, want het probleem ligt in het feit dat de herhaling gelijk is aan 1, en niet in de verificatie van de vergelijking.

Wat ik niet begrijp, is dat ondanks de fout niets je ervan weerhoudt de functie te verwijderen.

Als ik het goed begrepen heb, heb je één() fout(en?) in formules na het schrappen van een enkel getal? 

Is het niet mogelijk om de waarde van deze verwijderde dimensie in een eigenschap in te voeren en de links in de formules te vervangen door deze eigenschap?

De fout treedt op na het maken van een vergelijking die verondersteld wordt de herhalingsfunctie te verwijderen als het aantal keren gelijk is aan 1. En ik begrijp de reden voor de fout niet, wetende dat geen van mijn variabelen afhankelijk is van herhalingen.

Als de waarde van de verwijderde dimensie bijvoorbeeld niet het resultaat is van een formule (EX aantal gaten om uit te kiezen), kunt u het deelvenster Aangepaste eigenschappen gebruiken om die waarde in te vullen en deze in de andere formules te gebruiken.

Wist u dat het mogelijk is om functieverwijderingen te beheren met aangepaste eigenschappen?

Als je geïnteresseerd bent, kijk dan hier 

http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/pi%C3%A8ce-param%C3%A9trable-avec-les-propri%C3%A9t%C3%A9s-personnalis%C3%A9es

1 like

Maar een herhaling kan niet gelijk zijn aan één, misschien moet je je formule of je methode herzien om het aantal herhalingen te definiëren en dat het groter is dan 1.

1 like