SolidWorks-vergelijkingen: materie en verborgen deel

Hoi allemaal

Ik heb twee kleine vragen over de vergelijkingen in solidworks:

• Kunnen we het materiaal van een onderdeel parametriseren via vergelijkingen?
  • Kunnen we de weergave of het verbergen van een onderdeel in de vergelijkingen regelen? Met ik bedoel ik de verbergfunctie en niet de functies van het wel of niet verwijderen van onderdelen.
    Ik wil iets proberen via de verbergfunctie omdat ik met de verwijderfunctie (het verwijderen van een onderdeel in een assembly) de vergelijkingen die verband houden met deze onderdelen (in de assembly) fout heb.

Alvast bedankt voor uw feedback.

Hallo g_chanson,
Het zou leuk zijn om te weten welke versie van Solidworks, evenals enkele screenshots, ons zouden helpen de vraag het beste te begrijpen.
Van mijn kant beheers ik macro's niet zo veel, in de hoop dat we kunnen helpen een oplossing te vinden...
@+.
AR.

Voor de SolidWorks-versie is het de 2021 en ik ben op zoek naar dit:

Maar dan met een code die mijn stuk verbergt in plaats van het te verwijderen.

Wat het materiaal betreft, denk ik dat ik heb ontdekt dat het geen gegevens is die worden aangedreven door vergelijkingen.

Bonjour;
Il n'est pas possible (A ma connaissance) de « Cacher »/« Montrer » des composants depuis une équation.
Ci-dessous quelques informations utiles...

3 likes

Heel erg bedankt voor de hulp!
Er is één ding dat ik niet kan vinden, en dat is de controle van de verwijdering van een extrusie van een onderdeel uit een assemblage;

Als ik dit schrijf (in Functies of vergelijkingen - componenten) vertelt het me dat het ongeldig is en dat ik de juiste syntaxis niet kan vinden:
image

Is het mogelijk om te doen wat ik zoek en zo ja, zou je weten hoe je het moet schrijven?
Bij voorbaat dank

Ik weet niet zeker of dit haalbaar is via vergelijkingen
Misschien door het maken van de 2 configuraties met de functie en zonder dan via familie van onderdelen in de assemblage om de configuratie te kiezen (niet mogelijk om deze keuze te maken via vergelijking)

Verbinden:

3 likes

Ik denk dat het de volledige weg van de functie bewandelt in relatie tot de assemblage:
https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/c_wn_equations_in_assemblies.htm
(zelfde tafel maar met een video als bonus :slight_smile:

2 likes