#gt22 : Ja, absoluut, ik had het eerder gedaan. De methode is goed, maar als je mijn STEP-bestand neemt , volgt het pad de curve niet correct en zouden de rechthoeken elkaar eerder moeten kruisen.
In feite verandert de dikte langs de curve, dat is wat er mis is met mijn model, vandaar het idee om controlepunten te plaatsen als dat mogelijk is.
Op je 3D-deel blijft de dikte langs je curve hetzelfde.
Maar zoals net gezegd, jouw methode werkt perfect. Alleen het traject en de dikte varieert tussen de verschillende genoemde methoden, maar niet zoals ik zou willen.
Het ideaal zou zijn om een dergelijk resultaat te verkrijgen met een rand die langs het traject in een bocht verandert:
Hier is een afbeelding volgens uw methode, ik heb absoluut een uniform cirkelvormig traject nodig, wat niet het geval is, zoals we kunnen zien met de gemarkeerde cirkel:
Mijn vorm is erg rond, maar wat ik niet begrijp is het verschil in profiel tussen die aan de rechterkant en die aan de linkerkant voor dezelfde schets, terwijl alleen de hoek van het vlak verandert.
Normaal gesproken zou ik precies dezelfde profielen moeten hebben als op jouw tekening, waarom heb ik niet aan de ene kant en aan de andere kant hetzelfde?
Ik ben in 2016, maar hier is een stap die voortkomt uit je schetsen (herwerkt met slechts 2 bogen) met een gesloten gladstrijking (afvlakkingsoptie > volledige cirkel) en symmetrie.