Fout bij het afvlakken van geometrie

#gt22 : Ja, absoluut, ik had het eerder gedaan. De methode is goed, maar als je mijn STEP-bestand neemt , volgt het pad de curve niet correct en zouden de rechthoeken elkaar eerder moeten kruisen.

In feite verandert de dikte langs de curve, dat is wat er mis is met mijn model, vandaar het idee om controlepunten te plaatsen als dat mogelijk is.

Op je 3D-deel blijft de dikte langs je curve hetzelfde.

Maar zoals net gezegd, jouw methode werkt perfect. Alleen het traject en de dikte varieert tussen de verschillende genoemde methoden, maar niet zoals ik zou willen.

Het ideaal zou zijn om een dergelijk resultaat te verkrijgen met een rand die langs het traject in een bocht verandert:

Hier is een afbeelding volgens uw methode, ik heb absoluut een uniform cirkelvormig traject nodig, wat niet het geval is, zoals we kunnen zien met de gemarkeerde cirkel:

het is beter 

Dus ja, gezien het type symmetrie dat vereist is, maakt de log een gezicht

dus ging ik op een andere manier te werk voor de val

Maak een deel met de snede dat goed gaat volgens het rechter of linker opnameplan volgens de

Symmetrie verzoek, maakt het me symmetrie, maar niet met mijn snede? Hij is het er niet mee eens 

Dus toch geen probleem

en doorsnede via het symmetrievlak

dus ik heb 2 stukken, een rechter en een links en sla de nieuwe kamer op

Ik open een assemblage Ik monteer deze 2 onderdelen 2 toevalligheden niet +

Neem de montage gedeeltelijk op en dat is alles

SW 2012 bijlagen

assemblage2_lissage_sur_meme_origine.sldasm
1 like

met een gedeelte dat van vorm verandert en dat vanaf + in een hoek van 45° draait

Het is niet eenvoudig om de inwendige vezel te volgen

via de as werkt het goed en het resultaat is denk ik wel geschikt ;-)

Dus voor de afvlakking neem je de as

1 like

Dat is het bijna!!

Mijn vorm is erg rond, maar wat ik niet begrijp is het verschil in profiel tussen die aan de rechterkant en die aan de linkerkant voor dezelfde schets, terwijl alleen de hoek van het vlak verandert.

Normaal gesproken zou ik precies dezelfde profielen moeten hebben als op jouw tekening, waarom heb ik niet aan de ene kant en aan de andere kant hetzelfde?

Het is een symmetrie of een andere afvlakking als het een andere afvlakking is, zie dan de instellingen van deze

Op dat moment werd voor mij een eindconditie geactiveerd.

Ik krijg eindelijk wat ik wilde!!

Dank je wel gt22 voor je hulp;)

Dank ook aan iedereen die heeft bijgedragen aan mijn probleem!!

2 likes

Re

Ik ben in 2016, maar hier is een stap die voortkomt uit je schetsen (herwerkt met slechts 2 bogen) met een gesloten gladstrijking (afvlakkingsoptie > volledige cirkel) en symmetrie.

Ik voeg een stap en een afbeelding toe

@+

lissage.jpg
2 likes

En de stap

test_sdlprt_2013_v2. stap
2 likes