Ik ben bezig met de statische analyse van een onderdeel met meerdere lichamen en tijdens de uitvoering is het de eerste keer dat ik deze foutmelding zie:
"Het volume is lager (1.e-40) voor het element: 151687."
Ik sloot en landde solidworks en in dezelfde configuratie werkte het... De mistères van de informatica! Aan de andere kant ben ik nog in de onderzoeksfase op mijn model met een grove maaswijdte en in gemiddelde kwaliteit. morgen ga ik proberen het te verdichten maar blijkbaar lukt het nog steeds niet....
Het verdichten van een maas zal uw berekening niet helpen slagen. In feite wordt het tegenovergestelde effect vaak waargenomen. Het maximum is meer gelokaliseerd, maar de maximale stress is hoger.
In vergelijking met het oorspronkelijke probleem komt het soms voor dat elementen zich in een zeer dun gebied bevinden (bijv. gat dat raakt aan een vlak). De maas voldoet dan niet aan de criteria van voldoende vorm om coherent te zijn.
We zijn het ermee eens dat verdichting de berekening niet zal helpen! Maar nu, door de mysteries van computers, werkt het netwerk...
Ik heb de optie "mesh van gemiddelde kwaliteit" uitgeschakeld, ik gebruik bijna altijd "mesh op basis van kromming" en ik selecteer het vinkje "incompatibele mesh" om een grillig lichaam aan te sluiten!
We geven de schuld aan een willekeurige computerbug! Vanmorgen werkt het!