Fout 'Geen geldige dichtheid'

Hallo

Ik heb een massaprobleem met een gedownload onderdeel.

Het is een samenstel van cilinders. Als ik op Evaluate / Ground Property klik, krijg ik een bericht dat de delen waaruit het bestaat "geen geldige dichtheid hebben". Ik kan echter de massa van elk van de onderdelen afzonderlijk meten...

Hello@yve

Het ruikt naar geïmporteerde onderdelen. Het zou geen toevallig neutraal formaat zijn.
Kunt u een afbeelding bijvoegen van een afzonderlijk onderdeel met zowel de juiste massa in het afzonderlijke onderdeel als afgewezen in de totale massa van de ASM.
En vooral een beeld van de massa van het afzonderlijke onderdeel en het aangegeven materiaal.

Vriendelijke groeten

1 like

Het is inderdaad een geïmporteerd stuk.

Opgelost probleem:

Ik had aan elk onderdeel een massa toegekend, en geen materiaal (commerciële component).

Het lijkt erop dat hij het niet zo leuk vindt...

Ik heb de grond toegewezen aan de montage, het werkt. We zullen zien wanneer we de nomenclatuur maken. Thuis zijn we niet gewend om nomenclaturen in tabbladen te gebruiken. Voor componenten die uit verschillende onderdelen bestaan (cilinders, kruiskoppelingen, enz.), is er slechts één in de nomenclatuur opgenomen, met totale massa en eigenschappen, en de andere zijn uitgesloten. Het is niet de schoonste, maar zo is het wel...

Nogmaals bedankt zozo

Om dit soort hacks te voorkomen, moet je met de rechtermuisknop op de configuratie klikken (zelfs als er maar één is en het is de standaard) en "spelen" met de opties (zie: https://help.solidworks.com/2018/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_BOM_COMPONENT_OPTIONS.htm )

1 like