Oeps, sorry voor het late antwoord, verkeerde abonnementsinstellingen naarmate de discussie vordert.
In PJ het SW-bestand in stapformaat, maar bijna alleen schetsen, niet zeker of het in de pas zal passen.
Anders, samenvattend, ben ik op zoek naar een eenvoudige 1/4 schommeltrap, maar ik zou graag van de gelegenheid gebruik willen maken om iets parametrisch te doen om het aan te passen als de vraag een dezer dagen een tweede keer opduikt.
Om de schmilblick vooruit te helpen, begon ik een uitgebalanceerde 1/4 draaiing te tekenen met behulp van de egmethode om de zwaai te berekenen, maar het resultaat was eerlijk gezegd esthetisch niet ideaal om een binnenste stringer te hebben zoals ik het wilde (niet erg esthetische breuk).

Dus heb ik het schommelen hervat om het aantal zwaaipassen te beperken en van 10 naar 5 te gaan. Hier is het resultaat veel meer aangepast aan wat ik esthetisch wilde, maar waarschijnlijk iets minder comfortabel.

De overgang van 10 naar 5 evenwichtige stappen was helaas niet erg gemakkelijk, met veel onopgeloste beperkingen, die opnieuw moesten worden gedaan, ... Dit is waar de parametrische kant me zou hebben geïnteresseerd: om alleen de parameter van het aantal gebalanceerde stappen te kunnen corrigeren en dat alles automatisch wordt aangepast. Maar misschien vraag ik een beetje te veel. Dus als je een idee hebt over het proces dat je moet volgen om dit doel te bereiken, ben ik geïnteresseerd.
En als mijn extrapolatie van de 5-staps schommel in de war is, sta ik open voor constructieve opmerkingen. Als Franck wil zien hoe het eruit zou zien met zijn Inventor-configuratie, zijn de invoergegevens:
Afgewerkte hoogte: 2.91m
Breedte trap: 0.95m
Lengte eerste kwart laag (ik weet de technische naam al niet meer en ben te lui om te zoeken): 1.70m
Lengte tweede kwart top: 3.49m
Bedankt.
gabarit_escalier. stap