1/4 wenteltrap en andere

Hallo

Ik ben timmerman en ik ben op zoek naar een model van een 1/4 draaitrap met treden en/of stootborden met getande trapboom met solidworks.

Ik voeg een foto toe als voorbeeld.

Bij voorbaat dank

100_3112.jpg

Hallo!

Ik begreep het niet helemaal! Bent u op zoek om te weten hoe te nemen met vaste

Of ben je op zoek naar een kant-en-klaar model?

Persoonlijk heb ik een kwartslag getekend met centrale stringer.

1 like

Hallo

Als het heel gemakkelijk is om te creëren wat je zegt, dus wat is echt het probleem??

Mathieu

Goedenavond

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik een trap moet maken met 2 trapbomen en het schommelen dat verandert met de hoogte

Hervé

Hallo

We hebben het over een 1/4 wenteltrap die gewoon een plank zou hebben (zoals voor de schroeven van verschillende maten) die door de hoogte van de 1e verdieping in te voeren, de posities van de treden en balken aan de zijkant zou geven, evenals de roterende balken?

Ik ben niet goed in timmertermen, wat is een stringer en een baselence.... En ik denk dat ik niet de enige ben.

Hallo @ allemaal

Een link over het ontwerp en de taal van een trap

http://philippe.berger2.free.fr/Bois/Systemes%20Constructifs/Escaliers/les_escaliers.htm

@+

1 like

Ik werk eraan, ik probeer een kwartslagtrap te maken die configureerbaar zal zijn

om dit te doen creëer ik mijn paslijn via 2 schetsen die ik omzet in een 3D-schets

Wetende dat ik ontsnapping en mijn loophoogtes de helling ervan volg

evenals mijn schoot

Ik denk dat ik deze trap kan maken die achteraf aanpasbaar moet zijn

@+

Hoi gt22

Bedankt voor het onderzoeken van mijn probleem, hoe doe je het om de schets in 3D te maken met het kwart van

cirkel en hebben een helling omdat ik het had geprobeerd, maar zonder resultaat en maak bovendien je normale tred op je schets omdat de kwartcirkel een apart seguement is.

Bedankt en @+

Hallo

Ik ben ontwerper in een bedrijf dat het eerste in Frankrijk is.

Ik weet niet hoe het met SolidWorks zit omdat ik met Inventor werk, maar ik denk dat ze vergelijkbaar moeten zijn.

Al onze trappen kunnen worden geconfigureerd vanuit Excel-sheets.

Je hoeft alleen maar de saldi in de excel sheet te berekenen en vervolgens deze excel sheet met solidworks aan elk onderdeel te koppelen.

Dus wanneer de bovenkant van de treden wordt gewijzigd, de trap naar achteren wordt gezet of het aantal treden, wordt alles bijgewerkt.

Hier is een link waar u een spreadsheet van de schommels met de kragen van de trap kunt downloaden.

http://lionel.ponnelle.pagesperso-orange.fr/Balancement_herse.htm

Het moeilijkste is niet om de zwaaien van de treden te berekenen (het is alleen geometrie), maar om de rondingen van de trapbomen te berekenen.

Vriendelijke groeten

1 like

bedankt voor het delen @ Franck51

Het geeft de juiste gegevens aan wie het nodig heeft

@+ ;-D

@Franck51, je zou dit prachtige bestand in een tutorial moeten zetten, zodat iedereen ervan kan genieten!

Sorry

Het is niet dat ik het niet wil, maar deze documenten zijn vertrouwelijk.

Met onze Excel-sheets berekenen we alle afmetingen van de onderdelen, maar genereren we ook de programma's voor onze numerieke besturingen.

Nogmaals sorry

1 like

Goedenavond

Ik probeer stappen voor stap een schets te maken, maar er is geen manier om een resultaat te krijgen

Als iemand een model heeft, kan ik kijken om er een te maken en de stringers en stappen af te drukken na het wijzigen van de afmetingen.

@+

Hallo Hrey

Stuur  me de configue van je trap en ik zal kijken wat ik kan doen.

Misschien kan ik de trap modelleren en bijvoorbeeld in iges naar je opsturen.

Vriendelijke groeten

Ik raad je aan om plannen te maken om de grootte van de trap af te bakenen (2 parallelle vlakken voor het vertrek en 2 vlakken op 90° van de andere voor de aankomst van de trap. Op deze plannen bouw je de randen en daarna, de treden tegen de stootborden enz.

Als het niet duidelijk is, kun je me schrijven op alain.viard@riotinto.com.

Succes

nou ja, na een paar uur werken

en hoofdpijn

http://img560.imageshack.us/img560/7935/61sj.png

Hetzelfde geldt voor zijn externe stringers

http://img27.imageshack.us/img27/2638/dmyo.png

@+ ;-)

Hallo Franck51

Ik stuur je een schets van de trap

@+

escalier.jpg

Hallo gt22

Geweldige regie, van mijn kant heb ik het ook geprobeerd.

Ik denk dat er eenvoudigere dingen zijn, maar het is een begin.

@+

escalier.jpg

Hallo hrey

Hier is de versie van uw trap snel gemaakt in 5 minuten.

Ik stuur  je een idee van de trap en een 3D-pdf.

Als je het niet terug kunt krijgen, geef me dan het formaat dat je terug kunt krijgen en ik zal zien hoe ik het naar je kan sturen.

De export veranderde de bochten in een ruw rechtergedeelte, mijn excuses.

Vriendelijke groeten

Franck

r15r33_scm.igs

En hier is de 3D PDF

r15r33_scm.pdf