1/4 wenteltrap en andere

Hallo

Ik ben timmerman en ik ben op zoek naar een model van een 1/4 draaitrap met treden en/of stootborden met getande trapboom met solidworks.

Ik voeg een foto toe als voorbeeld.

Bij voorbaat dank

100_3112.jpg

Hallo!

Ik begreep het niet helemaal! Bent u op zoek om te weten hoe te nemen met vaste

Of ben je op zoek naar een kant-en-klaar model?

Persoonlijk heb ik een kwartslag getekend met centrale stringer.

1 like

Hallo

Als het heel gemakkelijk is om te creëren wat je zegt, dus wat is echt het probleem??

Mathieu

Goedenavond

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik een trap moet maken met 2 trapbomen en het schommelen dat verandert met de hoogte

Hervé

Hallo

We hebben het over een 1/4 wenteltrap die gewoon een plank zou hebben (zoals voor de schroeven van verschillende maten) die door de hoogte van de 1e verdieping in te voeren, de posities van de treden en balken aan de zijkant zou geven, evenals de roterende balken?

Ik ben niet goed in timmertermen, wat is een stringer en een baselence.... En ik denk dat ik niet de enige ben.

Hallo @ allemaal

Een link over het ontwerp en de taal van een trap

http://philippe.berger2.free.fr/Bois/Systemes%20Constructifs/Escaliers/les_escaliers.htm

@+

1 like

Ik werk eraan, ik probeer een kwartslagtrap te maken die configureerbaar zal zijn

om dit te doen creëer ik mijn paslijn via 2 schetsen die ik omzet in een 3D-schets

Wetende dat ik ontsnapping en mijn loophoogtes de helling ervan volg

evenals mijn schoot

Ik denk dat ik deze trap kan maken die achteraf aanpasbaar moet zijn

@+

Hoi gt22

Bedankt voor het onderzoeken van mijn probleem, hoe doe je het om de schets in 3D te maken met het kwart van

cirkel en hebben een helling omdat ik het had geprobeerd, maar zonder resultaat en maak bovendien je normale tred op je schets omdat de kwartcirkel een apart seguement is.

Bedankt en @+

Hallo

Ik ben ontwerper in een bedrijf dat het eerste in Frankrijk is.