In de schetsen zijn er twee dingen die op mijn zenuwen werken:
- Met het cirkelgereedschap: als je te snel gaat tussen de "middelste klik" en de muisbeweging, krijg je een afmeting van "nul" en is het onmogelijk om de diameter van de cirkel te slepen, je moet de hele manipulatie opnieuw doen.
- Met het gereedschap "boog van een cirkel" heb je een kans van één op twee dat het pad aan de goede kant afwijkt! In het geval dat hij naar de andere kant gaat, wordt het lukraak de kans van muisbewegingen om hem terug te laten komen!
Ik gebruik 2017 SP5, maar ik had al dezelfde problemen met de vorige versies. Heb jij tips om deze ongemakken te ondervangen?
Voor het gereedschap "boog van een cirkel" hangt het af van hoe u uw muis beweegt
Laten we het voorbeeld nemen waarbij je twee lijnen hebt die je naar links wilt verbinden door een raaklijn. Je selecteert het uiterste punt van de bovenste lijn en je begint diagonaal, rechtsonder , dan sluit je aan op de onderste lijn. vooral het niet proberen om een cirkel te maken met de cursor, dat is wat het zwermen maakt :-)
Als je ter zake komt, magnetiseert het zichzelf, maar als je je gebaar meer dan 1 of 2 mm uitbreidt, zal het je de tangentiebeperking opleggen.
Deze functie is ontworpen wanneer u meerdere delen van een cirkel achter elkaar wilt maken zonder uw lijn te stoppen. Dit heeft als nadeel van degene die je noemt, maar met de oplossing geef ik aan :-)
Voor de cirkel heb ik deze pb nog nooit ontmoet (of ik ben te traag MDR als ik begreep wat je uitlegt ;-) )
om daar te komen zonder al te veel moeite te doen, heb ik de numerieke invoer geactiveerd, zie PJ en normaal gesproken als je de muisaanwijzer op de cirkelfunctie plaatst, zou er een sneltoets moeten zijn (thuis is het F3). Dus ik selecteer mijn vliegtuig en doe F3 en klik dan op de oorsprong om het midden te geven en typ meteen mijn straal en alles en nou ja...