Schetsen langs de contouren van een boek

Hallo allemaal!

Ik probeer een snelheidsmeterhouder voor motorfietsen te maken. Ik denk dat ik het verkeerd doe omdat ik het platte deel (bevestigingslipje met de twee gaten) niet kan dwingen om de contouren van het cilindrische deel te volgen. Ik ben gedwongen om twee delen te maken die door elkaar lopen in de hoop dan de delen die uitsteken te verwijderen...  

Wat is de constructietechniek die ik in mijn context moet toepassen?

Alvast bedankt voor je inzichten en hulp!!

Immanuel

Hallo

Voor mij zou het eenvoudigste zijn om je onderdelen te beperken met de plannen of de oorsprong, zodra dit is gebeurd, klik je met de rechtermuisknop op het bevestigingstabblad en bewerk je je onderdeel; Daar maak je er een schets op en selecteer je de omtrek van de balielocatie en converteer je de functies. Het enige wat u hoeft te doen is een normale materiaalverwijdering uit te voeren.

4 likes

er zijn X manieren om verder te gaan

Een heel eenvoudige walkthrough ;-)

Je snijdt je stuk loodrecht met gaten

(zorg ervoor dat het het andere stuk niet raakt)

Vervolgens maak je een schets op je doorsnede (de doorsnede die je zojuist hebt geknipt)

Entiteiten converteren en extruderen naar gezicht

Dat is niet + eenvoudig

@+ ;-)

1 like

Hallo 

Persoonlijk zal ik een gepositioneerd vlak en de extrusiefunctie gebruiken tot het volgende oppervlak, dan zal ik aan deze laatste extrusie werken.

Dimitri

1 like

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!!

Snelle vraag, kunt u mij adviseren over cursussen om te starten? Ik heb een cursus van 12 uur gevonden op openclassroom (https://openclassrooms.com/courses/apprenez-a-utiliser-solidworks), maar ik weet niet wat het waard is. Wat denk je? Een boek, al is het niet om me te adviseren om te leren?

Bedankt!

anders zijn er tutorials aan de rechterkant in Solidworks.

tuto.jpg
2 likes

Hallo weer,

Ik kan de oplossing van ac cobra 427 niet implementeren. Waar komt mijn fout vandaan? Een klein idee?

capture2.png

Als je in je assemblage bent, klik je met de rechtermuisknop op de steun met de 2 gaten en je bewerkt je onderdeel, dan selecteer je het gezicht en maak je er een schets op, je klikt op de buitendiameter van de tegensteun, dan converteer je de entiteiten, doe dan een materiaalverwijdering en je hebt wat je wilt.

1 like

Hier is een kleine tutorial...

esquisse_suivant_le_contour_dun_volume.docx
1 like