Ik probeer een snelheidsmeterhouder voor motorfietsen te maken. Ik denk dat ik het verkeerd doe omdat ik het platte deel (bevestigingslipje met de twee gaten) niet kan dwingen om de contouren van het cilindrische deel te volgen. Ik ben gedwongen om twee delen te maken die door elkaar lopen in de hoop dan de delen die uitsteken te verwijderen...
Wat is de constructietechniek die ik in mijn context moet toepassen?
Voor mij zou het eenvoudigste zijn om je onderdelen te beperken met de plannen of de oorsprong, zodra dit is gebeurd, klik je met de rechtermuisknop op het bevestigingstabblad en bewerk je je onderdeel; Daar maak je er een schets op en selecteer je de omtrek van de balielocatie en converteer je de functies. Het enige wat u hoeft te doen is een normale materiaalverwijdering uit te voeren.
Snelle vraag, kunt u mij adviseren over cursussen om te starten? Ik heb een cursus van 12 uur gevonden op openclassroom (https://openclassrooms.com/courses/apprenez-a-utiliser-solidworks), maar ik weet niet wat het waard is. Wat denk je? Een boek, al is het niet om me te adviseren om te leren?
Als je in je assemblage bent, klik je met de rechtermuisknop op de steun met de 2 gaten en je bewerkt je onderdeel, dan selecteer je het gezicht en maak je er een schets op, je klikt op de buitendiameter van de tegensteun, dan converteer je de entiteiten, doe dan een materiaalverwijdering en je hebt wat je wilt.